Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

17/09/2009 Moldova Mall – Dinozauri recent descoperiti, in premiera mondiala la Iasi Un proiect realizat de Moldova Mall

Muzeul de Istorie Naturala din Australia – "Australian Age of Dinosaurs" a publicat ieri o stire referitoare la expozitia realizata la Moldova Mall:

“BANJO IN ROMANIA
Comunicatul de presa despre cei mai noi dinozauri descoperiti in Australia, Australovenator wintonensis (“Banjo”), Diamantinasaurus matildae (“Matilda”) and Wintonotitan watsi (“Clancy”) a fost preluat de numeroase publicatii, atragand atentia publicului din intreaga lume.

In a doua parte a lunii august am fost contactati de Elena Aftene, Director de Marketing Moldova Mall, un centru comercial din Romania. Elena ne-a propus reconstructia in marime naturala a lui Banjo ca parte a expozitiei din Campania “Epoca PREMIILOR…dar si a DINOZAURILOR ”. Am fost foarte incantati de aceasta propunere, mai ales in momentul extinderii proiectului, prin reconstructia si a celorlati doi dinozauri descoperiti – Matilda si Clancy.

Bineinteles, am sustinut acest proiect oferind toate informatiile si materialele necesare, mai ales pentru ca aceste reconstructii sunt primele realizate in lume, iar vizitatorii expozitiei de la Moldova Mall au sansa sa vada, in premiera mondiala, reprezentarile in marime naturala ale uimitoarelor specii descoperite recent in Australia.

Felicitam eforturile centrului comercial Moldova Mall in mentinerea integritatii stiintifice a reprezentarilor. Avand ca documentare publicatia stiintifica a paleontologului Scott A. Hocknull si mentinand contactul cu echipa de cercetatori din cadrul “Australian Age of Dinosaurs”, Moldova Mall a realizat o expozitie minunata. Daca va uitati cu atentie la fotografii, veti vedea in fundal imagini ale oaselor si detalii ale acestora din publicatia paleontologului Hocknull.”

Sursa: www.australianageofdinosaurs.com

Avand ca reper recenta descoperire a celor trei specii noi de dinozauri din Australia, Moldova Mall, cu implicarea a doi sculptori ieseni, Radu Firicel si Diana Rau, a realizat o expozitie de interes mondial.

Fosilele a trei noi specii de dinozauri, Banjo, Matilda si Clancy, care au trait pe teritoriul Australiei, au fost descoperite de o echipa de paleontologi australieni in provincia Queensland.

Scheletul lui Banjo a apartinut unui pradator fioros, inzestrat cu cate trei gheare puternice la fiecare dintre membrele superioare si inferioare.

Celelalte doua specii descoperite erau erbivore: Clancy era inalta si semana cu o girafa, iar Matilda avea o constitutie robusta, similara celei a hipopotamului.

In expozitia de la Moldova Mall, Banjo este realizat in marime naturala, iar Clancy si Matilda de 2,5 ori mai mici.

Mai multe informatii despre cei trei dinozauri recent descoperiti pot fi aflate cu ocazia lansarii oficiale a expozitiei – luni, 21 septembrie 2009, ora 18.00 – la parterul centrului comercial Moldova Mall.

Programul lansarii cuprinde un spectacol de exceptie, in care exploratorul nostim va povesti intr-o maniera amuzanta istoria celor trei dinozauri, dar si extragerea celui de-al treilea telescop astronomic oferit ca premiu in Campania “Epoca Premiilor…dar si a Dinozaurilor”, in perioada 4-21 septembrie 2009.

La intrebarile pasionatilor de dinozauri si paleontologie va raspunde conf. dr. Ion Cojocaru, director al Muzeului de Stiinte ale Naturii din Iasi, invitat special al acestui eveniment.

Expozitia va putea fi vizitata pana la sfarsitul lunii octombrie, la parterul centrului comercial Moldova Mall.

spot_img