Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Aromele din tutun, risipite de Bruxelles

Comisia Europeana (CE) intentioneaza sa prezinte un Proiect de lege a tutunului, prin care ar putea fi aduse modificari notabile in privinta avertismentelor vizuale de pe pachetele de tigari.

In plus, Bruxelles-ul intentioneaza sa puna ordine in legislatia aromelor si ingredientelor din tigarete, mai ales ca ultima Lege europeana a tutunului a fost adopatata in 2001. Intentia CE este de a reduce ingredientele care intra in compozitia actuala a tigaretelor, potrivit CE.

“Ne propunem sa modificam aspectul pachetelor de tigari. Pe ele vor aparea avertismente vizuale mult mai sugestive cu privire la consecintele fumatului, iar in privinta aromelor si a ingredientelor din tigari vom adopta, de asemenea, o reglementare mai stricta”, a declarat, pentru AFP, purtatorul de cuvant al comisarului european pentru sanatate, Frederic Vincent.

Din 2001, “au aparut tot felul de arome de la rubarbar la fragi, iar anumite substante sunt autorizate in unele state europene, pe cand in alte state ale UE sunt interzise, iar Comisia intentioneaza sa reglementeze piata printr-o reglementare la nivel European”.

Creierul, sensibil la imaginile
de pe pachetele de tigari

Synergon Consulting, o companie romaneasca cu expertiza in cercetare, prin tehnici de neuromarketing, a realizat un studiu despre impactul imaginilor de pe pachetele de tigari asupra fumatorilor.

Studiul despre efectele imaginilor de pe pachetele de tigari a condus la concluzia ca raspunsurile cele mai puternice se manifesta atunci cand subiectii sunt expusi la imagini foarte socante. Asadar, efectul este cu atat mai semnificativ cu cat imaginea folosita are un continut fizic mai evident (tumori si alte organe afectate vizibil).

“Imaginile care au avut cel mai mare impact asupra creierului fumatorilor au fost acelea care au prezentat organe umane afectate vizibil de tutun. Iar in ceea ce priveste hotararea CE, ne vom putea pronunta doar in momentul in care vom vedea ce noi masuri vor fi luate in privinta imaginilor de pe pachetele de tigari”, a declarat, pentru Green Report, Stelian Marian, managing director, Synergon Consulting.

Studiul a fost realizat ca o initiativa de responsabilitate sociala de catre Synergon Consulting in colaborare cu Medix Co, in perioada 2010 – 2011 si reprezinta o premiera in investigarea armelor de lupta impotriva fumatului in Romania, cu ajutorul tehnicilor neurostiintifice.

Mihaela Pavnutescu
 

spot_img

Ultimele știri