Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Bulevardul Magheru, mai puține mașini, mai mulți copaci?

Ordinul Arhitecților din România (OAR) are un proiect de reamenajare a bulevardului Magheru prin care ar înverzi zona, ar reduce poluarea aerului și poluarea fonică și ar limita traficul de mașini, în favoarea bicicliștilor și pietonilor.

magheru
foto: b365

Arhitecții și-au prezentat viziunea printr-o machetă tridimensională care cuprinde o reducere a numărului de benzi de circulație rutieră de la patru pe sens, câte sunt în prezent, doar la două, celelalte două urmând a fi transformate în culoare speciale pentru transportul public și bicicliști. În plus, marcajul care separă benzile de circulație ar urma să fie înlocuit cu un rând de copaci.

Următorul pas este realizarea unui studiu care să cuprindă concluzii referitoare la problema spațiului locativ (valoarea imobiliară a zonei a scăzut dramatic în ultimii ani) și la pierderile care se înregistrează în cazul spațiilor comerciale. Ordinul Arhitecților vizează și crearea unei asociații „Magheru“ care să urmărească interesele acestui bulevard și care să înainteze proiectul autorităților publice, potrivit capital.ro.

„La fiecare 50 de metri vezi câte o covrigărie, dar niciun magazin de lux, sau sunt magazine de sex, dar niciun restaurant de calitate. Nu se poate purta nicio conversație pentru că nivelul zgomotului pe Bulevardul Magheru depășește 80 de decibeli. Trebuie recucerite trotuarele din București. Grosimea pavajului în Cluj, spre exemplu, este de 8 cm și rezistă chiar și 100 de ani, în timp ce în București este de doar 2 cm și se strică foarte repede, însă comunitatea nu reacționează“, spune Şerban Sturza, președintele OAR București.

Propunerea de reamenajare a bulevardului Magheru este deocamdată la stadiul de proiect, urmând să fie modificată în funcție de propunerile înaintate de bucureșteni în cadrul evenimentului Street Delivery, de luna trecută. Macheta finală va fi prezentată Administrației, după ce va fi realizat și un calcul estimativ al reamenajării.

Puteți citi și:

Pentru Robert Negoiță, Bucureștiul este cea mai verde capitală europeană

Bucureștiul a pierdut 50% din suprafața verde în ultimii 25 de ani

Bucureștiul, obligat prin Planul de Mobilitate să facă tranziția spre transport ecologic

spot_img

Ultimele știri