Care sunt pretențiile României față de Volkswagen

Autoritățile române vor cere Volkswagen să plătească diferența pentru taxa de mediu rezultată în urma reclasificării motoarelor cu probleme, astfel încât cumpărătorii mașinilor nu vor fi afectați din acest punct de vedere, potrivit ministrului Mediului, Grațiela Gavrilescu, informează Mediafax.

Sursa: evz.ro
Sursa: evz.ro

Niciun cătețean român nu va plăti diferența taxei de mediu pentru că nu a avut nicio vină. Ne vom îndrepta asupra producătorului sau reprezentantului de drept Volkswagen în România. (…) Fiecare cumpărător de mașină a fost de bună credință. Nu este normal ca persoana respectivă să plătească din nou taxe pe mediu. După ce vom afla la ce normă de poluare au fost produse mașinile vom calcula diferența pentru taxa de mediu și vom stabili cum ne vom îndrepta împotriva producătorului. Diferența de taxă de mediu va fi recuperată doar de la producător și nu de la populație”, a declarat joi Gavrilescu.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a afirmat că așteaptă date de la Ministerul german al Transporturilor și de la Volkswagen, după ce constructorul german a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele în materie de emisii, și a precizat că în România au fost eliberate cărți de identitate pentru 105.000 autovehicule Volkswagen, dintre care 56.000 noi.

Conform Agerpres, cele 105.000 de mașini sunt autovehicule marca Seat, Skoda, Audi și Volkswagen, dotate cu motoare 1.6, 1.2 și 2.0 cu norma de poluare EURO 5 Diesel.

În cazul în care modelele Volkswagen vor fi rechemate în service, cheltuielile vor fi suportate de producător. Un proprietar al uneia dintre mărcile Audi, Volkswagen, Skoda sau Seat poate afla dacă autoturismul său este echipat cu softul care păcălește testele antipoluare adresându-se dealer-ului auto de la care a achiziționat modelul.

Citește și:

DIESELGATE: Cum sunt afectați românii de scandalul Volskwagen

O treime din motoarele diesel implicate în scandalul emisiilor, fabricate în Cehia și Ungaria

Volkswagen va prezenta un plan de reabilitare a vehiculelor diesel afectate de scandalul manipulării emisiilor

Criza Volskwagen, mai periculoasă pentru Germania decât criza din Grecia

Ministrul german al transporturilor: Volskwagen a manipulat testele de emisii și în Europa

UK, Franța și Germania, acuzate de lobby pentru păstrarea lacunelor din testele privind emisiile auto

Reuters: Volkswagen America și-a informat clienții de problemele în privința emisiilor încă din aprile 2015

spot_img

Ultimele știri