Cea mai ieftina masina din lume va fi lansata in India. Costurile de mediu sunt insa majore

Tata Motor din India intentioneaza sa lanseze anul viitor cea mai ieftina masina din lume. Autovehiculul care nu are inca nume va costa aproximativ 1.200 de euro, aproape jumatate din pretul lui Maruti 800 de la Suzuki, cel mai ieftin model din prezent, informeaza WBCSD.

Ecologistii de mediu lanseaza insa semnale de alarma ca masinile ultra ieftine vor creste dramatic nivelul emisiilor toxice, blocajele din trafic si consumul de combustibili.

Nissan si Renault colaboreaza cu Bajaj Auto din India pentru a produce o masina de 1.500 de euro. Si Volkswagen, Ford, Honda si Toyota planuiesc sa intre pe piata masinilor ieftine din India.

In prezent, doar opt din 1.000 de indieni isi permit sa-si achizitioneze o masina fata de 770 din 1.000 de americani. O masina ieftina ar rasturna considerabil aceste statistici.

Tata face tot posibilul pentru a castiga piata indiana, planuind chiar sa dea masinile la schimb pentru scutere, in India existand 65 de milioane posesori de scutere. Estimarile de vanzare ale companiei ajung pana la un milion de unitati pe an. In ultimul an, indienii au cumparat 1,3 milioane masini, gratie unei scutiri de taxe pentru masinile mici.

Intr-o tara in care transportul public este aproape inexistent, o masina ieftina ar servi milioanelor de oameni. Potrivit studiilor facute de JD Power Automotive Forecasting, piata de masini a Indiei se va dubla la 3,3 milioane de masini pana in 2014. Preturile foarte mici ar putea atrage 300 milioane de cumparatori pana in 2020.

Centrul pentru Stiinta si Mediu (CSE), un ONG indian cu sediul la Delhi care protesteaza impotriva masinilor ieftine, avertizeaza ca poluarea aerului a atins nivelul critic in 57% dintre orasele Indiei. Organizatia cere introducerea normele europene curente privind emisiile, regulamente si obligatii pentru trafic si incurajarea transportului public.

Siguranta drumurilor este o alta sursa de ingrijorare. Legile indiene nu fac obligatorii testele de accidente, airbag-urile sau sistemele de alarma. India detine 10% la nivel global din accidentele de circulatie cu 300 de morti pe zi, desi detine doar 0,5% din masinile lumii. Ecologistii sunt insa in minoritate. Dominatia masinilor mici si ieftine pe piata indiana este previzibila.

Foto: flickr.ro

spot_img

Ultimele știri