COBI, primul centru de reciclare a bicicletelor din România

COBI este primul centru de reciclare a bicicletelor din România care va lua naștere la începutul lunii mai a acestui an.

Prin intermediul acestui centru încercam să promovăm reciclarea selectivă și să încurajăm mersul pe bicicleta în România. Totodată, vom aduce biciclete și accesorii de calitate superioară la prețuri reduse. Acest lucru va fi posibil datorită faptului că ne vom folosi de materie primă reciclată”, a declarat, pentru Green Report, Costel Iftime, co-fondator COBI.

Potrivit acestuia, proiectul încearcă introducă bicicleta în orașele din România ca un suplinitor al mașinilor personale.

Folosind bicicleta drept mijloc de transport de mai bine de patru ani, am avut ocazia să particip la mai multe dezbateri între bicicliști pe subiectul: „De ce în orașele din România nu se poate merge cu bicicleta?” De fiecare dată răspunsurile erau aceleași. În primul rând, bicicletele sunt prea scumpe pentru majoritatea familiilor românești, iar dacă totuși faci un efort și îți permiți să cumperi o bicicletă sunt șanse mari ca aceasta să fie furată. În al doilea rând, în România nu se poate merge pe bicicletă prin orașe deoarece nu sunt suficiente piste adresate bicicliștilor, iar șoferii romani sunt prea neglijeti și nu respecta suficient bicicliști din trafic. La două dintre aceste probleme am găsit o soluție, iar soluția celei de-a treia problemă speram să vină că o consecință în urma rezolvării primelor două problem”, a mai spus Costel Iftime.

Pentru a rezolva problema prețului bicicletelor echipa COBI va construi un centru de reciclare al bicicletelor unde persoanele care au o bicicletă scoasă din uz o pot aduce și în locul ei vor primi un vaucher de reducere cu care vor putea să achiziționeze o bicicletă restaurată.

Totodată, ei pot alege să-și recondiționeze vechea bicicleta. Pentru acest lucru vom avea un departament de „custome bikes” unde se vor creea bicicleta cu design unic, după gusturile și cerințele clienților nostril”, a completat co-fondatorul COBI.

Pentru problema biciletelor furate COBI își propune să construiască, mai întâi în București, parcări de bicicletă supravegheate. Astfel, echipa va construi în fiecare an un număr de parcări egale cu numărul de biciclete vândute.

Cea de-a treia problemă, cea a neglijenței șoferilor în trafic față de bicicliști, vom încerca să o rezolvăm purtând campanii de promovare a mersului pe bicicletă printre șoferi. Odată ce ei vor folosi bicicleta măcar ocazional, vor conștientiza că și bicicliști trebuie respectați în trafic”, a mai spus Costel Iftime.

De asemena, pe lângă impactul pe care îl va avea asupra comunității, proiectul va avea un impact vizibil și asupra mediului.

Vom reduce cantitatea de deșeuri promovând reciclarea selectivă. Bicicletele pe care le vom recicla le vom recondiționa și le vom scoate la vânzare. O altă metodă de a refolosi părți din bicicletele reciclate o reprezintă creearea de accesorii utile și ieftine pentru bicicliști. De exemplu vom folosi o cameră uzată pentru a îmbrăca un lanț și al folosi pe post de încuietoare. Cauciucul din camera va avea rolul de a proteja vopseaua de pe cadrul bicicletei de zgarieturile lanțului. Pe acest principiu vom crea și alte accesorii utile ciclismului”, a mai explicat co-fondatorul COBI.

Cei care vor să se implice o pot face printr-o donație prin sms sau prin intermediul unui cont bancar personal și pot da like pe pagina de facebook a proiectului.

spot_img

Ultimele știri