Cum a reușit DHL să se remarce pentru circularitatea afacerii, la GBI 2016

Marinela Nedelcu, Specialist Calitate și Mediu DHL România, a explicat într-un interviu pentru Green Report ce performanțe de mediu i-au adus companiei un premiu pentru intergrarea principiilor de economie circulară în afacere. Reducerea amprentei de carbon și colaborarea cu furnizorii sunt doar două dintre aspectele cheie.

Reprezentanții DHL România, alături de Ministrul Mediului, Cristiana Pașca-Palmer
Reprezentanții DHL România, alături de Ministrul Mediului, Cristiana Pașca-Palmer

Care sunt performanțele care v-au adus premiul de circularitate?

Premiul special obținut de către DHL România este demonstrat prin valoarea ridicată a indicelui global de circularitate pe care l-am atins  și care reprezintă o sinteză pentru domeniile evaluate la GBI 2016. Datorită mărimii companiei noastre și a rolului nostru în comerțul la nivel mondial,  considerăm că avem o responsabilitate în plus  pentru angajații noștri, pentru societate și mediul înconjurător.

Responsabilitatea este ceea ce definește Codul nostru de conduită la nivel de grup, care se ghidează după principiile Declarației Universale a Drepturilor Omului și a ONU și ia în considerare standardele legale recunoscute pe scară largă, inclusiv convențiile privind anticorupția și legislația aplicabilă.

În DHL, luăm în considerare aspectele de mediu și de eficiență energetică în cadrul tuturor deciziilor majore de investiții și colaborăm cu furnizorii noștri pentru a ne aproviziona cu bunuri și servicii eficiente din punct de vedere energetic, cu scopul minimizării impactului asupra mediului. Codul obligă furnizorii să respecte obiectivele strategice și valorile Grupului DP DHL și să se asigure că propriii lor parteneri de afaceri și subcontractorii acestora aderă la standardele DHL.

În relațiile contractuale cu furnizorii existenți, punem accent pe dezvoltarea și formarea profesională, cu scopul de a spori conștientizarea acestora la standardele noastre, permițându-ne astfel să menținem un parteneriat durabil cu ei. De asemenea, instruim și  informăm angajații DHL cu fiecare ocazie pentru a conștientiza riscurile care pot apărea în procesul de achiziție și necesitatea de a respecta și de a adera la Politica noastră de aprovizionare.

Astfel, ne asigurăm că emisiile de carbon ale subcontractantului de transport devin integrate în propriul nostru obiectiv de mediu, acela de a realiza o îmbunătățire cu 30% a eficienței carbonului până în 2020, pe baza cifrelor din 2007. DHL și-a armonizat metodologia de calcul a emisiilor la nivelul întregului  grup DP DHL, metodă este  validată de PwC  și reprezintă o componentă cheie a programului nostru de mediu, GoGreen.

Cum și-a îmbunătățit DHL România performanțele de sustenabilitate în ultimii ani?

Suntem prima firmă de curierat express din România care a obținut Certificarea ISO 14001 încă din mai 2007 și care menține un sistem integrat de management al calității și mediului. În 2015, am implementat o nouă Politică de mediu și de eficiență energetică.

DHL Express România a crescut nivelul afacerii în 2015, reducând cu 20% amprenta de carbon față de anul precedent, printr-un management integrat și eficient operațional. Am finalizat cu succes în perioada evaluată proiecte pentru creșterea eficienței rutelor de transport și utilizăm aplicații IT de gestionare a comenzilor, trasabilitatea expedierilor și de management al flotei  auto.

Prin modernizarea continuă și reînnoirea flotei noastre, în conformitate cu cele mai recente standarde de emisii auto, asigurăm optimizarea continuă a eficienței de carbon, ținând cont că emisiile de carbon ale subcontractorilor de transport  sunt integrate în propriul nostru obiectiv de mediu.

Dintre eforturile de mediu DHL Express România menționăm: utilizarea ambalajelor de carton din material reciclate, produse din surse cu origine controlată, scăderea față de anul precedent a consumurilor specifice de energie electrică (30%) prin relocare & redesign puncte de lucru și cele de apă (5%), salvarea a  97 de copaci prin campaniile interne de conștientizare a angajaților și de colectare selectivă sau valorificarea deșeurile reciclabile (1.500 de euro).

Respectând legislația națională și internațională aplicabilă referitoare la mediu și la utilizarea energiei, am finalizat auditul flotei auto (auditor firma TUV SUD), raportările periodice către ANRE (suntem sub limita anuală de 1000 țep) și către APM (ambalajele reciclate).

Ce aspecte considerați că ar putea fi îmbunătățite?

Datorită naturii activităților noastre de transport, accentul principal al eforturilor DHL îl reprezintă reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2) și protejarea climei. În acest sens, programul nostru GoGreen, de protecție a mediului, acoperă o gamă mai largă de aspecte, cum ar fi energia, biodiversitatea, apă, deșeurile, zgomotul și poluarea locală.

Ne-am angajat la minimizarea impactului nostru asupra mediului, la reducerea consumului de energie și  la prevenirea poluării în toate activitățile noastre din întreaga lume, prin îmbunătățirea continuă a performanței noastre. Scopul nostru este de a oferi soluții durabile pentru clienții noștri și de a dezvolta o rețea eficientă și durabilă ecologic. Vom atinge acest obiectiv prin asigurarea disponibilității informațiilor și alocarea resurselor necesare. În plus, în strânsă cooperare cu angajații noștri, clienții, furnizorii și alte părți-cheie interesate, vom lua în considerare îmbunătățirea performanței în proiectarea și modificarea locațiilor și infrastructurii de transport, sistemelor și proceselor.

Cum v-a influențat participarea la GBI, ca business?

Suntem extrem de bucuroși că prin GBI avem la dispoziție și în România un instrument complex și modern, care ne permite să ne apropiem de standardele și practicile internaționale de evaluarea și raportarea performanțelor de mediu în afaceri.

Participând încă din 2011, am avut prilejul să observăm îmbunătățirea cu fiecare ediție GBI a setului de chestionare, să ne informăm asupra ariilor de impact asupra mediului și să promovăm în organizația noastră soluțiile de îmbunătățire împărtășite de firmele participante. Suntem mândri că DHL Express România se menține în Topul companiilor a căror dezvoltare sustenabilă este recunoscută și demonstrată prin cei 200 de indicatori pe care Asociația Green Revolution, împreună cu Societatea NorgesVel, i-au integrat în GBI 2016, iar participarea alături de celelalte companii ne onorează și ne obligă în același timp să ne îmbunătățim an de an performanța de mediu și energie.

spot_img

Ultimele știri