Un supermarket din Suedia renunță la etichetele adezive. Cu ce le înlocuiește

În Suedia, un lanț de magazine luptă împotriva etichetării excesive. Procedeul, prin care conducerea magazinului spune că va rezolva această problemă, prevede înlocuirea etichetelor obișnuite, în producția cărora se folosesc cerneluri și adezivi toxici, cu un laser „organic”. Aflată în faza de experiment, tehnologia poate folosită doar pe fructe sau legume, nu folosește cerneala și nu alterează calitatea alimentului pe care este folosită.

 

etichete din plastic
foto: http://www.natureandmore.com

Lanțul de supermarketuri suedez ICA, în colaborare cu Nature&More (distribuitor olandez de alimente organice), este cel care va folosi laserul denumit „Natural Branding”. Cartofii dulci și avocado-ul sunt primele alimente pe care se va folosi laserul. Motivul pentru care au fost alese aceste alimente și nu altele este pentru că etichetele nu se lipesc direct pe coaja acestora din cauza aderenței lor.

Potrivit estimărilor celor care administrează magazinul, numai în cazul avocado-ului, în 2018, folosirea laserului va elimina cel puțin 725.000 de etichete.

„De obicei, în supermarket-uri avocado-ul organic este împachetat în folie din plastic pentru că trebuie să existe o deosebire între cel obișnuit și cel vândut la grămadă. Nu dorim să inducem în eroare consumatorul și din această cauză se folosesc etichetele direct pe produs. La fel se întâmplă și cu cartofii dulci, merele sau alte produse organice. Stickerele pot fi o alternativă, dar problema este că trebuie date jos și în producerea lor se folosește hârtie, adezivi și cerneală”, au declarat reprezentanți ai Nature&More.

Pentru a avea o idee asupra fenomenului industriei ambalajelor, în Marea Britanie, acest sector a generat în 2011 aproximativ 10.8 milioane de tone de deșeuri provenite din ambalaje (sticlă, metal, plastic și hârtie). Din total, aproximativ 67% au fost recuperate și reciclate.

Cum funcționează laserul

În contact cu leguma sau fructul, laserul depigmentează coaja acestora și imprimă informații precum numele producătorului, țara de origine și codul de bare. Metoda nu afectează gustul sau termenul de valabilitate al produsului, folosește puțină energie electrică și are o amprentă de carbon mică. De fapt, laserul folosește cu 1% mai puțină energie decât se folosește în cazul producerii unei etichete.

„Cel mai sustenabil mod de a împacheta este de a nu împacheta. Spun asta de mulți ani, dar a fost dificil de a pune așa ceva în practică într-un supermarket. Totuși, cu Natural Branding devine o opțiune logică. Suntem foarte mândri că ICA, merge pe acest drum împreună cu noi. Consumatorii vor fi încântați, pentru că cercetările arată din ce în ce mai mult că ambalajele din plastic ar trebui reduse”, a declarat Paul Hendriks de la Nature & More.

Peter Hagg, managerul de la ICA, spune că, prin utilizarea acestei tehnologii, „cu toate cantitățile de avocado organic pe care le-am vinde într-un an, vom economisi 200 de kilometri de plastic de 30 de cm lățime. Are un efect redus, dar care în final contează”.

E scump, dar își recuperează investiția

Potrivit celor care testează tehnologia, laserul este scump dar investiția se poate recupera în viitor. Costul inițial al unui astfel de aparat este mare, dar este mai rentabil decât achiziționarea autocolantelor. De asemenea, cantitatea emisiilor de CO2 rezultate în urma folosirii aparatului este mai mică cu 0,2% decât în cazul folosirii stickerelor de aceeași dimensiune, pentru același produs.

spot_img

Ultimele știri