Flotele de taxiuri electrice fără șofer ar putea evita, în 2030, 90% din emisiile de gaze

Mașinile fără șofer care funcționează pe energie electrică curată pot fi rentabile și, de asemenea, pot reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu până la 90%, arată un studiu de la Lawrence Berkeley National Laboratory, potrivit ibtimes.co.uk.

masina electrica fara sofer

Dacă 5% din vânzările de autovehicule din anul 2030 sunt transferate la taxiuri electrice, s-ar economisi aproximativ șapte milioane de barili de petrol pe an, iar emisiile de gaze cu efect de seră ar scădea cu între 2,1 și 2,4 de milioane de tone de dioxid de carbon pe an. Aceste cifre ar reprezenta economiile de emisii de gaze de la mai mult de 1.000 de turbine eoliene de 2 megawatti.

Emisiile de gaze cu efect de seră per mile de taxi electric fără șofer ar fi cu 63-82% mai scăzute decât ale unui vehicul hibrid privat din anul 2030 și cu 90% mai scăzute decât ale unui vehicul privat pe bază de benzină din anul 2014.

Performanțele mai bune decât ale vehiculelor hibride particulare se datorează dimensiunilor unui taxi electric fără șofer, care sunt potrivite cu nevoile de ocupare. Practic, dimensiunile sunt responsabile pentru jumătate din economiile promise.

Păstrând același concept, taxiurile vor avea diferite dimensiuni, în funcție de cereri: de la un singur pasager fără bagaj la patru pasageri cu valize.

Studiul, publicat în Nature Climate Change, a fost realizat de Jeffery Greenblatt și Samveg Saxena de la Berkeley Lab. Acesta compară automobilele cu motor clasic cu ardere internă, mașinile hibrid-electrice, autovehiculele cu celule de combustie cu hidrogen și vehiculele electrice cu baterii. Pentru fiecare tip, emisiile de gaze cu efect de seră au fost aproximate pentru anii 2014 și 2030.

Celălalt factor care contribuie la scăderea emisiilor de gaze e sursa de energie. Până în 2030, se așteaptă ca centralele electrice să folosească mai multă energie regenerabilă, așa că intensitatea emisiilor produse de electricitate va fi redusă.

De asemenea, dacă se iau în calcul întreținerea, combustibilul, asigurările și costul real al vehiculului (presupunând un împrumut pe cinci ani) pentru anul 2030, taxiurile electrice vor fi mai ieftine decât folosirea mașinilor electrice private.

Transportul este sursa de emisii de carbon cu rata cea mai mare de creștere, fiind responsabil de aproximativ 2,300 de megatone de CO2 în anul 2010.

Sursă foto: Flickr.com

Mai citește și:

Aproape 100 de mașini electrice în România, dar infrastructură aproape inexistentă

O nouă invenție redirecționează energia risipită a unui telefon mobil înapoi la baterie

Cogenerarea, singura tehnologie care permite economii de 40% la combustibilii fosili

VIDEO Flike, o bicicletă zburătoare complet electrică

spot_img

Ultimele știri