Arhitect PMB: „în 3 ani, vom avea până la 3.000 de locuri noi de parcare”

Dorin Ștefan, arhitect în cadrul Primăriei Municipiului București (PMB), prezent în cadrul conferinței Cities of Tomorrow, a declarat că Bucureștiul va avea, în maxim trei ani, încă 2.500-3.000 de locuri de parcare. 

locuri de parcare
Foto: AHK

 

De asemenea, arhitectul Dorin Ștefan, a susținut că Bucureștiul are nevoie să-și creeze o masă critică de investiții, care va atrage după ea infrastructura. El a menționat că, de 20 de ani, face parte dintr-o comisie tehnică a PMB, care analizează proiecte, dar care nu are putere de decizie. Potrivit acestuia, de-a lungul timpului, Bucureștiul a avut o dezvoltare de tip organic și, încă de la început, nu a existat o gândire sau un plan.

Dorin Ștefan a anunțat că există două proiecte în desfășurare:

„Este vorba de PIDU, Proiect Integrat de Dezvoltare Urbană, care este legat în special de ideea de a da o identitate din punct de vedere al parcursului pietonal. Acest parcurs semi-pietonal din piața Romană până în Piața de flori (în sud) este conectat cu parcaje. Ca atare, acest PIDU are planuri urbanistice aprobate și, în momentul de față, se lucrează la proiectul tehnic și la obținerea finanțărilor. Acest lucru înseamnă că, în zona centrală, vom avea, în doi-maxim trei ani, încă 2.500 spre 3.000 de locuri de parcare, dintr-un necesar estimat la 5.000 de locuri de parcare în zona centrală, ca să de-congestionăm străzile”, a declarat Dorin Ștefan.

În afară de acest proiect, trebuie să fie acordate avize pentru tunelul, care ar trebui să treacă pe sub curtea Parlamentului. Acesta face parte din proiectul bulevardului Buzești-Berzei-Uranus. Tunelul reprezintă al doilea tronson al bulevardului.

„În baza unui proiect a fost realizată strada principală, suntem acum blocați în zidul Parlamentului. Sunt tratative și cred că, în curând, o să reușim să străpungem și zidul Parlamentului. Cred că vom reuși conform planului sa-l străbatem pe dedesubt. Astfel încât, această stradă, care pleacă din Piața Victoriei și ajunge undeva în centură în partea de sud, trece pe sub Parlament, trece pe lângă Piața de Flori, intră pe bulevardul Rahova și se termină undeva în centură”, a declarat arhitectul.

Primul tronson al bulevardului, Buzești-Berzei, care are doi kilometri, două benzi pe sens, piste pentru biciclete și linie de tramvai, a fost dat în folosință în 2014. Primăria Municipiului București a plătit pentru construcția acestui tronson 160 de milioane de lei. De asemenea, pentru construcția acestui tronson a fost demolată Hala Matache, monument istoric. Decizia a fost contestată în repetate rânduri de societatea civilă. Primarul de la acea vreme, Sorin Oprescu, a promis că va reconstrui hala pe alt amplasament.

 

spot_img

Ultimele știri