Mai mulți angajați în industria velo din UE decât în minerit

Industria europeană de biciclete are, în prezent, peste 650.000 de angajați, acest număr fiind mai mare decât cel al angajaților din minerit sau al celor din industria siderurgică din Uniune. Iar ritmul angajărilor, în sectorul velo, este în creștere, fiind estimat, în 2020, la 1 milion de locuri de muncă, potrivit unui studiu al European Cyclists’ Federation (ECF), citat de theguardian.com.

 

 

În 2014, aproximativ 655.000 de europeni lucrează în industria velo din Uniunea Europeană, care include  producția de biciclete, cicloturismul, infrastructura și serviciile. Prin comparație, 615.000 de europeni sunt angajați în minerit și în industria extractivă din UE și 350.000 sunt angajați, direct, în sectorul siderurgic.

”Investițiile în industria ciclismului sunt justificate de schimbările climatice, de reducerea emisiilor de CO2, generate de trafic, cât și de bugetele pentru sănătate. Este clar acum, fiecare pistă de biciclete și fiecare nou biciclist contribuie la creșterea numărului de locuri de muncă. Investițiile în ciclism oferă o alternativă viabilă la transportul cu mașina, cât și creștere economică. Alegerea vă aparține!”, a explicat Kevin Mayne, directorul de dezvoltare al EFC.

Dintre toate utilizările bicicletei, turismul pe bicicletă s-a dovedit a avea cel mai puternic impact economic. Dintre cei 655.000 de angajați ai sectorului velo european, 524.000 aparțin acestei ramuri, turismul, comparativ cu 80.000 de angajați în retail-ul velo, al doilea subsector al industriei europene de biciclete, ca importanță.

În general, job-urile din industria velo sunt mai stabile geografic decât cele din alte sectoare și presupun un grad mai puțin pretențios de calificare. În plus, se mai amintește în același studiu, că bicicletele aduc beneficii neașteptate afacerilor locale, deoarece, în comparație cu șoferii, de exemplu, bicicliștii merg mai des la cumpărărturi, la restaurant sau în cafenele, potrivit aceluiași studiu.

spot_img

Ultimele știri