Mașini alimentate cu hidrogen și infrastructură de încărcare, în 10 orașe din Europa

O coaliție de companii inovatoare din domeniul transportului, care promovează folosirea hidrogenului pe post de combustibil, va pune pe piața europeană 200 de mașini electrice de tip fuel cell, 125 de camioane electrice care funcționează cu hidrogen și 29 de stații de reîncărcare cu hidrogen.

09_30_masini_hidrogen

Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germani, Islanda, Olanda, Norvegia, Suedia și Marea Britanie sunt țările care vor beneficia până în 2019 de acest proiect cu o valoare de 32 de milioane de dolari.

Investiția va fi făcută de către „Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking” și va fi cea mai mare investiție de acest gen de până acum.

Avantajele și dezavantajele propulsării cu hidrogen 

Mașinile care funcționează cu hidrogen se alimentează mult mai rapid decât cele electrice. Un plin durează circa 5 minute, în timp ce o mașină electrică poate sta la încarcat și 12 ore, în funcție de puterea sursei de alimentare.

Totuși, trebuie respectat un timp de așteptare între încarcările consecutive a 2 mașini cu propulsie pe hidrogen, necesar pentru reglarea presiunii și a temperaturii hidrogenului în stație.

Timpul de așteptare la stație nu este însă singurul dezavantaj al acestor mașini. Hidrogenul are o eficiență scăzută, iar pentru stocarea lui este nevoie de baterii, care sunt la fel de dăunătoare precum cele necesare pentru mașinile 100% electrice.

În plus, costul unei stații de încărcare poate ajunge la 1 milion de dolari, de zeci de ori mai mare decât în cazul încărcătoarelor cu energie electrică.

Citește și:

Încărcătoare pentru mașini electrice în fiecare benzinărie din Rusia până în noiembrie 2016

VIDEO Prima Toyota Mirai, alimentată cu hidrogen, ajunge în Europa

spot_img

Ultimele știri