Mașinile diesel ale altor 4 producători auto „pică” testul emisiilor

Emisiile de oxizi de azot înregistrate de mașinile a încă 4 mari branduri auto ar depăși limitele impuse la nivel european, conform testelor realizate de compania britanică Emissions Analytics. Este vorba despre Mercedes-Benz, Honda, Mazda și Mitsubishi. Testate în condiții reale de drum, mașinile lor diesel ar polua și de 20 de ori mai mult decât este permis.

10_09_4producatori

Compania Emissions Analytics a testat recent în jur de 200 de mașini diesel: 50 omologate cu standardul Euro 6 și 150 – cu Euro 5. Astfel, a descoperit că cele mai multe modele ale Mercedes-Benz, Honda, Mazda și Mitsubishi au înregistrat, în condiții normale de trafic, emisii diferite de cele din timpul testelor efectuate de producători. Nu au fost descoperite însă softuri de trisare precum cele instalate de Volkswagen.

Cu toate acestea, se pare că mașinile diesel marca Mercedes-Benz emit în medie 0.406g de oxizi de azot/km, de 2.2 ori mai mult decât permite standardul Euro 5 și de 5 ori mai mult decât nivelurile admise de Euro 6.

În cazul modelelor Honda, emisiile de oxizi de azot sunt de 0.484g/kg, adică de între 2.6 și 6 ori mai mult decât limita legală. În plus, unul dintre modelele sale 4×4 ar emite de 20 de ori mai mult decât este permis.

Şi modele Mazda poluează mai mult decât ar trebui. Acestea au înregistrat emisii medii de 0.293g/km. Cele mai puțin poluante depășesc limitele europene de 1.6 ori, iar cele mai poluante – de 3.6 ori.

Nici mașinile Mitsubishi nu respectă standardele. Pe drumuri, emit în medie 0.274g de oxizi de azot/km, adică de între 1.5 și 3.4 ori mai mult decât în laborator.

Reprezentanții celor 4 branduri au declarat pentru the Guardian că mașinile lor respectă reglementările europene. Şi nimeni nu poate contesta acest lucru. Problema emisiilor pornește de la legislația în vigoare, și anume testul cunoscut ca NEDC. Acesta a fost conceput în 1970 și a fost contestat în repetate rânduri de către specialiști. În 2017, ar trebui schimbat cu un altul, intitulat World Light Vehicles Test Procedure (WLTP).

Lobby pentru păstrarea lacunelor în legislație

Luna trecută, Marea Britanie, Franța și Germania au fost acuzate că ar fi făcut presiuni la Comisia Europeană, pentru a păstra lacunele din reglementările privind măsurarea emisiilor de carbon ale mașinilor. Conform jurnaliștilor the Guardian, aceste lacune au permis producătorilor auto să comercializeze mașini care emit cu 14% mai mult decât indicau testele.

Şi producătorii de mașini vor amânarea modificării legislației. Conform reprezentanților Asociației Europene a Producătorilor de Automobile, noile reglementări pe care Uniunea Europeană intenționează să le introducă pentru a limita emisiile de oxizi de azot ale mașinilor nu vor putea fi respectate de industria auto mai devreme de 2019.

Problema emisiilor mai mari înregistrate în condiții normale de trafic mai fusese semnalată în trecut. În septembrie, Federația Europeană Transport & Environment (T&E) avertiza că 9 din 10 modele diesel ale producătorilor din Uniunea Europeană depășesc limitele legale, emițând în medie de 5 ori mai multe noxe decât permite legislația UE. În iulie, tot specialiștii T&E susțineau că emisiile de CO2 ale automobilelor sunt mai mari cu 25% decât cele raportate de producători.

spot_img

Ultimele știri