Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Nevoia de CSR transformational

Cat de bine ne-am invatat lectia de CSR

Este destul de clar ca, in Romania, in momentul de fata, companiile care au acordat atentia cuvenita responsabilitatii sociale pot fi numarate pe degete. In general, sunt filiale ale unor giganti multinationali, care au inteles, din timp, ca responsabilitatea sociala nu inseamna doar imagine si ca poate fi generatoare de profit legand-o, astfel, de insasi stategia de dezvoltare a companiei pe termen lung.

In societatile cu traditie in CSR, responsabilitatea a debutat ca initiativa sociala din partea unor companii si, iata ca, in prezent, a fost integrata atat in lantul de dezvoltare si inovatie, cat si in partea de productie si servicii.

Planul de responsabilitate sociala este tratat de companiile din Vest cu focus pe eficientizare si impact pe termen lung. Responsabilitatea sociala s-a transformat, a capatat cu totul alte forme de exprimare si este folosita cu totul altfel.

Cand vor ajunge companiile din Romania la astfel de performante? Un termen optimist ar fi aproximativ cinci ani, iar unul pesimist, de 10 ani. De ce? Probabil, din cauza mentalitatilor care, inca, percep CSR-ul ca o actiune exclusiv comunicationala, facuta de departamentul de PR. Poate ca raportarea de CSR, care va fi obligatorie incepand cu 2017, va „impinge” de la spate companiile din Romania sa se implice mai mult si sa priveasca din alta prespectiva responsabilitatea sociala. Imbucurator este faptul ca oamenii dedicati acestui sector de activitate saluta masura si nu o percep ca pe o constrangere, ci, mai degraba, ca pe o modalitate de a creste concurenta in domeniul CSR.

Insa, pana in 2017, mai este ceva vreme. Intrebarea este insa cum va folosi top managementul timpul ramas. Va cauta solutii si consultanta pentru a dezvolta proiecte care sa faca diferenta sau se va multumi sa realizeze un minim necesar? Fara indoiala, cel putin pana atunci, principalii actori ai scenei de CSR vor ramane aceiasi care si-au dovedit implicarea in ultima perioada, astfel ca termenii care vor defini responsabilitatea sociala, in viitorul apropiat, vor fi maturitatea si, in egala, masura creativitatea. De ce creativitatea? Deoarece, lipsa de resurse, care-si face simtita prezenta in domenii din ce in ce mai diverse, iar CSR nu face exceptie, va trebui suplinita prin idei si modalitati inovative de implementare si comunicare a proiectelor: antreprenoriat activ si voluntariat.

Cosmin Zaharia

spot_img

Ultimele știri