Palmer vrea să modifice programul Rabla. Ce pregătește Ministerul Mediului

Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Cristiana Pașca-Palmer, și-a anunțat ieri intenția de a modifica programul Rabla, astfel încât acesta să stimuleze atât achiziționarea de vehicule electrice, cât și construcția de infrastructură pentru astfel de mașini.

03_02_rabla_electric

În cadrul unei întâlniri avute cu deputații din Comisia pentru mediu, Cristiana Pașca-Palmer a dat asigurări că programul Rabla va continua și în 2016, însă a precizat că vor exista „îmbunătățiri”, pentru facilitarea tranziției spre un transport mai sustenabil.

Cred că, pe termen lung, în contextul schimbărilor climatice și al tranziției spre o economie verde, trebuie să ne gândim la tranziția spre alt tip de transport. ”Rabla” poate rezolvă o problemă în ceea ce privește noxele, dar, pe de altă parte, cel puțin în zonele urbane, avem în continuare o problemă cu traficul, care afectează în egală măsură calitatea vieții.

Ministrul Mediului a declarat că ia în considerare „completarea” programului Rabla, pentru a încuraja achiziția de mașini electrice și construirea infrastructurii necesare pentru utilizarea lor. Nu este însă prima intenție de acest fel a autorităților.

Ce bonusuri primesc cumpărătorii de mașini „ecologice”

Începând cu 2015, în cadrul programului Rabla, statul oferă bonusuri celor care vor să cumpere vehicule mai puțin poluate. Astfel, pe lângă prima de casare a unui vehicul vechi, în valoare de 6.500 de lei, cei care optează pentru o mașină cu emisii mai mici de 100g/km primesc un bonus de 750 de lei. Cumpărătorii de mașini hibrid convenționale obțin 1.500 de lei în plus, iar cei care vor mașini electrice – 2.500 de lei. Cei interesați trebuie să știe totuși că nu pot cumula mai mult de 2 bonusuri.

Anul trecut, statul a acordat în programul Rabla 20.000 de tichete valorice pentru persoane fizice și 5.000 de tichete pentru persoane juridice.

Pe lângă aceste bonusuri, autoritățile anunțau în luna iulie a anului trecut că vor acorda subvenții de 20.000 de lei la achiziționarea de mașini electrice. Proiectul, denumit sugestiv Ecotichetul, urma să fie pus în aplicare de Administrația Fondului pentru Mediu, începând cu sfârșitul lunii iulie. Şefa biroului de comunicare din cadrul instituției, Adriana Geană, a precizat astăzi pentru Green Report că acesta „nu s-a demarat” și că urmează să se decidă dacă i se vor aloca fonduri, după aprobarea bugetului AFM, aflat în acest moment în dezbatere publică.

Însă, indiferent de decizia autorităților, principala problemă a deținătorilor de mașini electrice rămâne lipsa infrastructurii care le-ar permite să își încarce mașinile. Într-un interviu acordat Green Report toamna trecută, Monica Bucurescu, Sales Manager Schneider Electric, estima că „infrastructura pentru mașini electrice s-ar putea dezvolta în următorii 2 ani”.

 

Citește și:

Studiu: În 2022, mașinile electrice vor fi mai ieftine decât cele convenționale

Premieră națională. Mega Image, primul lanț de magazine cu stație de încărcare pentru mașini electrice

Românii au cumpărat 25 de mașini electrice, în primele 10 luni ale anului

Ecotichetul pentru achiziționarea mașinilor electrice va fi lansat la sfârșitul lunii iulie

Schneider Electric: „Infrastructura pentru mașini electrice s-ar putea dezvolta în următorii 2 ani”

spot_img

Ultimele știri