Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Care a fost cantitatea de PET-uri pusă pe piața autohtonă de Coca-Cola în 2015

În 2015, Coca-Cola HBC România a folosit în procesul de ambalare aproximativ 741 de milioane de PET-uri. Potrivit celui mai recent raport de sustenabilitate publicat de companie, numărul acestora a crescut față de anul 2014 cu aproximativ 142,6 milioane. Cu ocazia conferinței organizată de Coca-Cola România în care a publicat rezultatele studiului de Impact Socio-Economic al Sistemului Coca-Cola in Romania, reprezentanții acesteia au menționat unele dintre măsurile pe care compania le face pentru a reduce impactul asupra mediului. 

coca-cola
foto: wikimedia commons

Potrivit aceleiași surse, în 2015, compania a comercializat pe piața autohtonă aproximativ 19.ooo de tone PET-uri. Din această cantitate s-a reciclat 48,54% .

Cât privește cantitatea de plastic comercializată pe piața din România, aceasta a fost în 2015 de circa 25.000 de tone. În acest caz, rata de reciclare raportată fiind de 38,5%.

„Unul dintre cele mai importante ambalaje pentru noi este PET-ul. Cam jumătate din ambalajele noastre reprezintă PET-ul. Vă spun sincer că nu știu exact numărul, dar este de câteva zeci de mii de tone, 25.000 de tone de PET (n.r. de plastic), care poate fi numărat”, a precizat Irina Ionescu, reprezentantă a Coca-Cola HBC Romania, în cadrul conferinței pentru Green Report.

În plus, Coca-Cola România a recuperat 16,54% din aluminiul pus pe piață (1.600 de tone) și 28,86% din sticla comercializată (4,400 de tone).

Cât privește măsurile luate pentru reducerea folosirii plasticului, reprezentanta companiei a menționat tipul ambalajelor de apă folosite. Din portofoliul Coca-Cola HBC România, fac parte apele îmbuteliate Dorna și Poiana Negri. De altfel, compania deține trei fabrici de îmbuteliere pe teritoriul României: în Timișoara, în Ploiești și în Poiana Negri.

„De exemplu, ambalajele de apă sunt cele mai subțiri pe care le putem noi face, cu cantitatea cea mai mică de plastic pe care o putem folosi. În plus, unul dintre cele mai inovative lucruri pe care le-a făcut sistemul Coca-Cola, inclusiv în România, a fost să lanseze sticla de PET cu până la 30% PET făcut din plante, tocmai pentru a reduce impactul asupra mediului în general, nu numai cantitatea de plastic”,  a menționat Irina Ionescu.

Potrivit unui studiu publicat de Greenpeace, la nivel global, sub 7% dintre sticlele de plastic de unică folosință din industria băuturilor răcoritoare sunt confecționate din plastic reciclat. Companiile care fac parte din studiul celor de la Greenpeace sunt PepsiCo, Suntory, Danone, Dr Pepper Snapple și Nestlé. Aceste companii pun anual pe piață globală peste 2 milioane de tone de PET-uri. Doar o mică parte dintre acestea, mai exact 6.6%, sunt confecționate din materiale reciclate, potrivit studiului Greenpeace. Activiștii atrag însă atenția că situația este în realitate diferită, pentru că în studiu nu au fost incluse și datele furnizate Coca-Cola.

LATER EDIT: Green Report a solicitat Coca-Cola HBC România să precizeze ce procent din cantitatea de PET-uri, comercializată de companie în 2015 pe piața din România (cantitate exprimată în raportul de sustenabilitate), este reprezentat de ambalajul Plant Bottle. Reprezentanții companiei au precizat că nu pot oferi date atât de specifice. 

În schimb, aceștia au mai precizat că:

„Eforturile noastre de a reduce cantitatea de plastic pusa pe piață, inclusiv din PET-urile în care sunt ambalate produsele din portofoliu, a început în urmă cu 15 ani și este în continuă derulare. De exemplu, am redus semnificativ greutatea sticlei PET de 0,5 litri, care are cum 18 grame, față de 28 de grame cât cântărea în urma cu 15 ani. În 2014 am lansat ambalajul inovator Plant Bottle, care conține 30% material realizat din plante, iar în 2015 am extins acest ambalaj și pentru sticlele de 2 litri de apă minerală. La nivel global, Sistemul Coca-Cola și-a propus ca până în 2020 să folosească ambalaje Plant Bottle pentru toate produsele din portofoliu.”

De asemenea, potrivit raportului, în 2015 au fost generate în total 242.000 de tone de CO2. Față de 2014, s-a înregistrat o creștere cu 5,01% a nivelului de emisii de CO2.

Reamenajarea cascadei Bigăr, program pe care compania plănuiește să-l dezvolte

Nicoleta Eftimiu, General Manager al Coca-Cola România și Moldova, a declarat că anul acesta din proiectele de responsabilitate socială ale companiei va face parte și reamenajarea accesului către cascada Bigăr.

„Anul acesta avem un program eco-turistic – Cascada Bigăr. De fapt, a fost ideea colegilor noștri din fabrica de la Timișoara. Există o zonă foarte frumoasa în care se află cascada Bigăr, dar unde accesul se făcea foarte greu pentru oameni. Împreună cu cei de la Viitor Plus am hotărât să reamenajăm această zonă pentru a facilita accesul oamenilor”, a declarat Nicoleta Eftimiu.

Potrivit acesteia, Coca-Cola alocă anual între 700.000 de euro și 1 milion de euro în proiectele de responsabilitate socială. Alte măsuri implementate în 2015 au vizat plantarea a peste 66.500 de copaci.

Datele raportului prezentat astăzi arată că, în 2015, taxele și impozitele plătite direct de către Sistemul Coca-Cola (filiala Coca-Cola din România și Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele) către statul român au fost de 20 de milioane de euro.

 

spot_img

Ultimele știri