Petrom susține Muzeul Național al Ouălor Încondeiate

Compania petrolieră OMV Petrom susține tradițiile  românești  sprijinind Muzeul Național al Ouălor  Încondeiate din Ciocănești, județul Suceava.

Campania, care face parte din platforma”Colecția Reușite Românești”, se va derula în intervalul 16-19 aprilie 2014, iar compania va dona muzeului câte un eurocent din  fiecare tranzacție cu carburant efectuată în stațiile Petrom în perioada amintită, potrivit reprezentanților Petrom.

Încondeiatul ouălor  de Paște este un obicei specific  românilor, vechi de  sute de  ani.  Pentru   că  OMV  Petrom  susține  tradițiile,   câte un euro cent din  fiecare tranzacție cu carburant efectuată în stațiile Petrom în perioada campaniei va fi donat către  Muzeul Național al  Ouălor  Încondeiate din  Ciocănești-Suceava. În plus, compania  va  finanța  dezvoltarea unui site internet pentru promovarea muzeului – http://muzeuloualorincondeiate.ro”, Adrian Nicolaescu, Director Retail.

În Ciocănești, tradiția încondeierii ouălor datează  de  mai mult  de 100 de ani. În comună, există în continuare  încondeietori-profesori care predau  tehnica  încondeierii ouălor,  dar  și tineri  care invață acest meșteșug pentru  ca  tradiția să nu  se piardă.

Muzeul  Național al  Ouălor Încondeiate  a fost înființat  la   inițiativa  autorităților  locale,  în   2007.

În   prezent,  colecția  administrată  a   ajuns  la aproximativ 3.000 de  ouă încondeiate. Ciocănești este singurul loc  din  țară unde motivele folosite la încondeierea oulelor se găsesc și pe  costumele naționale, dar  și pictate sau sculptate pe  casele din sat. Din aceste motive, comuna Ciocănești-Bucovina a fost declarată comună-muzeu, fiind  unul din principalele obiective  turistice  ale zonei.

Campania Petrom din perioada 16-19 Aprilie  2014 continuă seria acțiunilor de  sub umbrela ”Colecția de Reușite Românești”. Într-o  prima fază,  au fost amenajate standuri dedicate cu produse fabricate în România  în cadrul  stațiilor Petrom  (produse  panificație Boromir, vinuri  Domeniile Tohani,  cărți  cu rețete tradiționale românești, etc)  și a  fost   desfașurata  promoția „Caștigă o  Dacia   Logan pe  zi!” (Septembrie-Decembrie 2013)”, potrivit Petrom.

Campania a  fost  continuată cu  demersul  de  susținere a designerilor români,  printr-o promoție în  cadrul  căreia  alimentările din  stațiile  Petrom  din  perioada  Dragobete 2014 au fost  recompensate cu tricouri cu design  semnat  de tineri  creativi premiați internațional: Carmen Chereches, Alina  Morar și Agnes Keszeg.

spot_img

Ultimele știri