STUDIU: Pistele de biciclete separate, cruciale pentru siguranța bicicliștilor

Pistele de biciclete separate de carosabil prin altceva decât o simplă vopsea reduc numărul de răniți și de morți în accidentele rutiere în care sunt implicați bicicliști. Confirmarea vine din partea unor cercetători americani, care au analizat ratele de deces în țări cu diferite tipuri de piste de bicicletă, potrivit TreeHugger.

pistele de biciclete bicicliști biciclete

Cercetătorii au comparat situațiile din 11 țări (SUA, Canada, Australia, Japonia, Marea Britaniem Olanda, Suedia, Danemarca, Germania, Franța și Spania). Au analizat cu cât a scăzut numărul de bicicliști morți și răniți în perioadele 1990-1994 și 2010-2014. Chiar dacă toate țările au înregistrat progrese, situația i-a îngrijorat. În SUA, rata deceselor a scăzut cu 30%, în Australia – cu 46%, în Japonia – cu 47%, în Canada – cu 49%, iar în Europa de Vest cu rate între 53 și 68%.

pistele de biciclete bicicliști biciclete

Așadar, în comparație cu țările europene, SUA înregistrează un număr mai mare de bicicliști răniți sau decedați în accidente rutiere. Pentru anul 2010, ar fi vorba despre 4.7 morți la fiecare 100 de milioane de kilometri parcurși, față de doar 1 în Olanda, 1.1 în Danemarca și 1.3 în Germania. Cât despre numărul de răniți, SUA conduce din nou: 207 bicicliști au fost grav răniți în 2010 la fiecare 100 de mil. km., comparativ cu doar 44 în Germania, de exemplu.

pistele de biciclete bicicliști biciclete

Cât de sigure sunt pistele de biciclete separate de carosabil

Potrivit studiului, străzile cu piste de biciclete separate sunt cu 89% mai sigure decât cele fără infrastructură sau decât cele cu delimitare doar vizuală. De aceea, autorii recomandă transformarea parcărilor în piste pentru biciclete.

Este crucial să furnizăm separare fizică de vehiculele motorizate rapide, mari, precum și un design mai bun în intersecții, pentru a evita conflictele între bicicliști și conducătorii auto.

O infrastructură de biciclete mai extinsă și mai bună va încuraja cetățenii să folosească bicicleta ca mijloc de transport. Astfel, cheltuielile cu aspecte ce țin de sănătate, calitatea aerului și situația traficului se vor diminua, mai sugerează experții. Un alt studiu, realizat de Federațiea Europeană a Ciclismului, analizează care sunt beneficiile economice și sociale ale ciclismului.

spot_img

Ultimele știri