Primăria Capitalei ar putea achiziționa o flotă de până la 60 de autobuze electrice

Primăria Municipiului București ar putea achiziționa o flotă de test formată din 50 până la 60 de autobuze electrice ca urmare a necesității de înnoire a parcului auto de transport în comun în următorii 2 -3 ani, a declarat, pentru Green Report, Ion Dedu, directorul Direcției Transporturi din cadrul Primăriei București.

autobuz_electric_10_89647500_26884800
În următorii trei ani pe străzile Bucureștiului ar putea circula 60 de astfel de autobuze electrice.

„În ideea în care ne vom decide să achiziționăm în primă fază vehicule electrice vom lua o flotă de test pentru a vedea cum se comportă astfel încât riscurile să fie mult mai mici. Un autobuz electric costă în jur de 450.000 de euro, un autobuz clasic costă în jur de 220.000 de euro, însă costurile cu consumul la un autobuz electric reprezintă 20% din valoarea celor unui autobuz clasic”, a spus Dedu.

Acesta a precizat că rezultatele testării autobuzului electric în traficul bucureștean sunt promițătoare, în sensul în care s-au confirmat avantajele economice ale soluției. Durata de viață a autobuzului clasic și a celui electric s-au dovedit comparabile, în schimb, în ceea ce privește autonomia, autobuzul electric este dezavantajat în sensul că distanța acoperită zilnic între două încărcări este mai mică decât cea parcursă de autobuzul diesel, care are o autonomie nelimitată în condițiile în care se face alimentarea.

Durata de viață a bateriei este punctul slab

„Trebuie găsite soluții de alimentare intermediară astfel încât să ajungem la parametri care să țină în funcțiune o linie de autobuze zilnic, în caz contrar ar fi necesar un număr mai mare de autobuze pentru a asigura aceeași capacitate de transport față de autobuzele clasice”, a explicat Ion Dedu.

Directorul Direcției Transporturi din cadrul Primăriei București a adăugat că nu e nevoie de cheltuieli foarte mari pentru a face tranziția, iar datele sunt clar în favoarea vehiculelor electrice, însă este un moment de decizie, iar lucrurile trebuie analizate foarte bine pentru că acest tip de vehicule au un punct slab: durata de viață a bateriilor. „Dacă din punct de vedere mecanic autobuzele electrice au aceeași fiabilitate ca autobuzele clasice, bateriile pot constitui un element de risc. După câțiva ani își pierd din capacitate și apar problemele cu distanța parcursă”, a precizat Ion Dedu.

În a doua parte a lunii martie 2015,  Regia Autonomă de Transport Bucurerști a testat timp de o săptămână autobuzul electric SOR EBN 10.5, fabricat de compania SOR Libchavy. Autobuzul are o capaciate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie energetică de 250 de kilometri.

Pe lângă autobuzul oferit spre testare de compania cehă, în București vor mai fi testate alte două autobuze electrice oferite de compania chineză BYD.

Primăria așteaptă parteneri pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare a automobilelor electrice

Referindu-se la infrastructura deficitară de stații de încărcare pentru automobilele electrice de la nivelul Bucureștiului, Ion Dedu a declarat că autoritățile încearcă să atragă în acest moment noi parteneri care doresc să dezvolte astfel de sisteme. „În momentul de față nu am reușit să implementăm un proiect care ne-a fost propus de o firmă americană și care nu mai dorit să continue lucrările. Cei care comercializează astfel de vehicule sunt cei interesați să propună astfel de sisteme ca să putem investi în infrastructura publică. În funcție de fondurile disponibile vom putea participa și cu fonduri”, a adăugat reprezentantul primăriei.

La nivelul Capitalei sunt în funcțiune 12 stații de încărcare a automobilelor electrice și majoritatea sunt investiții private. Din punct de vedere al acoperirii acestea sunt concentrate în partea de nord Bucureștiului. Investiția necesară estimată într-o astfel de stație de încărcare este de aproximativ 2.500 de euro, iar pentru București, pentru a acoperi stategic orașul, investiția totală ar fi de 125.000 de euro.

Citește și:

ElementAIR: Autobuze electrice în București, în 2-3 ani?

Bucureștiul, obligat prin Planul de Mobilitate să facă tranziția spre transport ecologic

O singură mașină electrică achiziționată prin Programul “Rabla” în doi ani

spot_img

Ultimele știri