Raportul de sustenabilitate al URSUS, premiat de Deloitte

Ursus Breweries a obținut locul I în cadrul unei competiții organizate la nivel național de către compania de audit și consultanță Deloitte, pentru raportul de sustenabilitate aferent anului financiar 2013-2014. Publicat în cursul anului trecut, raportul este primul din România care respectă recomandările GRI G4.

Raportul de sustenabilitate al URSUS

Competiția în cadrul căreia URSUS a obținut premiul se numește Green Frog și a ajuns deja la cea de-a cincisprezecea ediție în Europa Centrală și de Sud-Est. În România, este primul an în care se organizează. Premiul obținut pe plan național califică automat raportul în etapa regională.

Directorul departamentului Corporate Affairs, Robert Uzună, a explicat rolul raportării de sustenabilitate pentru compania din care face parte:

Raportarea de sustenabilitate reprezintă pentru noi un exemplu de transparență non-financiară și etică, un semn de respect față de toți partenerii noștri și, în egală măsură, un exercițiu de management al practicilor sociale și de mediu ale companiei. Suntem mândri să fi stabilit un pionerat și un exemplu în acest sens!

Despre performanțele de sustenabilitate ale URSUS

Pentru realizarea raportului, echipa de conducere implicate a folosit 2 instrumente de raportare: o matrice dezvoltată la nivelul grupului din care face parte URSUS (grupul SABMiller) și standardul de raportare GRI G4. În plus, au fost consultați stakeholderii companiei pe plan intern și extern, pentru identificarea aspectelor relevante, și au fost respectate si principiile UN Global Compact.

Conform raportului, una dintre cele mai importante preocupări ale companiei este promovarea consumului responsabil de alcool, prin intermediul unor campanii de responsabilizare. Nu este însă singura metodă prin care compania se implică în dezvoltarea comunităților în care are operațiuni. URSUS susține educația (acordând burse pentru studenti), cultura (contribuind la înființarea unei berarii culturale în fosta fabrica URSUS din Cluj-Napoca) sau mediul (încurajându-și angajații să participe la acțiuni precum cele de ecologizare organizate de Let’s Do It, Romania!).

Un alt obiectiv de CSR asumat de companie îl reprezintă încurajarea mediului economic. URSUS și-a procurat în perioada raportată peste 60% din materia primă de pe plan local și a investit în dezvoltarea propriilor angajați, prin organizarea a peste 2.100 de ore de pregătire.

Achizitii locale URSUS

În ceea ce privește gestionarea impactului asupra mediului înconjurător, URSUS a raportat consumul de apă și energie, cantitatea de deșeuri generate și amprenta de carbon aferentă operațiunilor sale.

În 2014, URSUS Breweries și-a propus să scadă consumul de apă la 3,5 hl pentru fiecare hl de bere produs, pâna în 2015. A reușit să îndeplinească obiectivul în anul financiar 2014, înregistrând o scădere a consumului cu 8,4%, de la 3,53 hl apă/ hl bere, la 3,23 hl apă/ hl bere.

Şi consumul de energie raportat a fost mai mic decât în perioada anterioară de raportare. Este vorba despre o scădere de 3%, de la 96,11 Mj/hl fata de 99,11 Mj/hl. Obiectivul asumat la nivel de grup este atingerea unui consum de 90 Mj/hl în jurul anului financiar 2018.

Referitor la modul de gestionare a deșeurilor, compania a declarat că a reciclat peste 90% din cantitatea produsă. În anul financiar 2014, a generat aproape 200.000 de tone de deșeuri: 88.000 de tone de deșeuri organice valorificate, 94.000 de tone reciclate și 9.600 de tone depozitate la groapa de gunoi.

În operațiunile desfășurate în 2013-2014, compania a înregistrat o scădere cu 4,67% a emisiilor de CO2, față de perioada anterioară de raportare.

 

Pe lângă premiul acordat de Deloitte pentru modul de raportare a performanțelor de sustenabilitate, URSUS Breweries a mai obținut anul trecut câteva distincții pentru activități de CSR. Dintre acestea, amintim: o diplomă de excelență la PR Awards, pentru primul raport de dezvoltare durabilă validat GRI G4 din România; un premiu în cadrul Green Awards Forbes, pentru stabilirea unui program pe termen lung de reducere a resurselor folosite și a emisiilor de carbon generate; și locul III în Romania CSR Index.

spot_img

Ultimele știri