Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Biciclistul.ro: Interviu: Marco Kind, directorul de marketing al Vodafone Romania, biciclistul perfectionist

Intr-un moment de sincera meditatie, mi-am dat seama ce ma urneste pe mine in viata cand ma apuc de ceva.

Am avut revelatia ca am nevoie de modele, pe care sa le urmez, pe care sa le imit, pe care sa le admir, la al caror statut sa aspir, cu care sa ma identific.

In timpul discutiei pe care am avut-o cu Marco Kind, directorul de marketing al Vodafone Romania, am avut fix aceasta senzatie, ca am in fata mea un om cu o vointa de fier, extrem de disciplinat si cu un mod de a naviga prin aceasta viata care mi se potriveste si pe care doresc si eu sa-l stapanesc.

Interviul pe care Marco Kind l-a acordat pentru Biciclistul.ro a fost, evident, nu din postura de director de marketing, ci din aceea de biciclist pasionat, cu rezultate notabile, din postura unui sportiv.

Marco Kind este olandez, iar prima intrebare pe care i-am pus-o a fost despre diferentele dintre infrastructura pentru ciclisti din Olanda si infrastructura (care?) din Romania. A fost o intrebare previzibila, dar nu inutila, zic eu.

A ras cu pofta si mi-a spus ca in Olanda sunt 20 de milioane de biciclete si 16 milioane de locuitori.

“Cand te plimbi prin Amsterdam, vezi mai multe biciclete in jurul tau – fizic vorbind – , decat oameni sau masini”, spune Marco.
Stiam ce inseamna Olanda in materie de infrastructura – am vazut multe pagini de internet dedicate acestui subiect, multe filme pe YouTube –, dar e altceva cand o auzi din gura unui olandez.

“In Olanda, nu exista drum public care sa nu aiba langa el si unul pentru biciclete – nu e o linie galbena pe astfalt, ci efectiv, un drum separat pentru biciclisti”, mi-a spus Marco.

A fost politicos, cred, si ne-a gasit si o scuza: suntem o tara in dezvoltare. Poate ca nu stie ca in dezvoltare eram si acum 20 de ani.
L-am rugat sa noteze infrastructura romaneasca pentru ciclisti pe o scara de la 1 la 10. “Sub 5, desigur”, mi-a spus.

Nici nu ma asteptam la altceva, dar aveam nevoie s-o aflu de la un om care s-a nascut printre biciclete si care la el acasa merge mii de kilometri pe bicicleta, nu din dorinta de a se relaxa sau de a face sport, ci pentru ca bicicleta este pentru el forma ideala de transport.

Marco ne-a mai gasit o scuza, rationala zic eu: clima. In Olanda, bicicleta poate fi folosita tot timpul anului, pentru ca temperatura este ideala: intre 20 si 25 de grade in iulie si august si intre 0 si 10 grade in decembrie si ianuarie.
“In Olanda, cu exceptia celor sase zile de iarna, biciclistul are o activitate neintrerupta”, spune zambind Marco.

Cu bicicleta prin Bucuresti

Marco foloseste bicicleta in Bucuresti pentru transport, primavara si vara, de doua ori pe saptamana, cand vine la job pe doua roti.

„O parchez jos (n.r.- parcarea de biciclete de la Aviatorilor, cladirea Vodafone), fac un dus si ma imbrac in costumul pe care-l tin la birou”, zice el.

De ce-i place Romania

“Aveti un paradis aici pentru mountain biking. Aveti tot ce va trebuie: dealuri, munti, drumuri de tara excelente. Cred ca aveti una dintre cele mai bune infrastructuri din Europa”, spune Marco.

Sa nu intelegem gresit. Cand spune infrastructura, Marco Kind se gandeste la drumurile pentru bicicleta, drumuri offroad, care nu necesita o atentie speciala din partea autoritatilor. Drumurile salbatice, astea sunt.

“Imi place ca intr-o ora si jumatate ajung cu masina la Sinaia, de unde imi iau bicicleta si ma duc in Bucegi, Bran, Moeciu, Craiu. E un paradis acolo”, afirma cu incantare Marco.

Prima Evadare

Pentru cine nu stie, Prima Evadare este cel mai mare concurs de mountain bike din Romania. Are o distanta de 55 de km, dar nu asta il face faimos, ci popularitatea in randul ciclistilor amatori.

Anul trecut au luat startul peste 1.400 de ciclisti, dintre care 800 au si terminat cursa. Marco Kind a iesit pe locul 5 la categoria sa.
“Anul acesta am ambitii mari. Vreau sa urc pe podium”, spune hotarat oficialul Vodafone.

Vrea sa participe si la alte concursuri, in Banat, Medias, Cluj, Sibiu.

Maratonistul Kind

L-am intrebat daca a participat si in tara lui la competitii. A participat, mai ales la maratoane lungi, de cel putin sapte ore.

“Asta-i specialitatea mea”, mi-a spus zambind cu subinteles.
Impreuna cu sotia sa, Marco Kind a traversat Alpii pe bicicleta, intr-o calatorie de neuitat, care a durat sapte zile.
Am ramas mut. Uimirea mi-a sporit si mai mult cand am aflat ca sotia lui Marco, Jeanien Kind-Eertink, a fost ciclista profesionista si a castigat cu regularitate curse.

“A terminat in Top 10 cupa mondiala de MTB din Italia, acum trei ani”, mi-a spus Marco despre sotia sa.
Prima Evadare 2010 a insemnat pentru sotia lui Marco locul 2.

Revenind la Marco, mi-a spus despre cateva dintre cursele la care a participat in Olanda: Amstel Gold Race, un traseu de peste 250 de km, pe l-a parcurs in peste noua ore.

“Este o cursa extrem de obositoare, pentru ca ai parte numai de suisuri si coborasuri, fara nicio portiune plata. Trebuie sa urci 24 de dealuri”, si-a amintit Marco.

Alte trasee pe care le-a mai facut sunt Bastogne-Liege sau Tour de Flandre, ambele in Belgia, cu peste 220 de km.

Cum se mentine in forma

Da, locul cinci la Prima Evadare 2010 nu-i tocmai un rezultat rau! “Cum te pastrezi in forma?”, l-am intrebat plin de curiozitate.

„Sunt disciplinat, mai ales pentru faptul ca nu pot dedica prea mult timp acestui hobby, avand un job atat de solicitant (n.r. – director de marketing la Vodafone Romania)”, spune Marco.

Programul de antrenament al lui Marco, in afara sezonului, este urmatorul:

* Luni seara pedaleaza doua ore pe bicicleta statica;
* Marti seara face doua ore de spinning;
* Vineri dimineata alearga
* Sambata si duminica merge la sala si trage de fiare.

Acesta-i programul – cel putin sapte ore pe saptamana de antrenament, asta, pana in februarie, cand creste numarul orelor la 10, iar la sfarsit, inainte de concursuri, ajunge la 15 ore pe saptamana.

Vrea insa sa iasa cu bicicleta cand o fi vremea buna, in aer liber, cel putin patru ore pe saptamana, prin zona Corbeanca.

“Nu poti sa participi la maratoane doar cu doua ore de antrenament. Nu merge. O poti face pentru Prima Evadare, dar nu la un maraton. Trebuie sa investesti ore si ore”, mai spune Marco.

Marco merge cu bicicleta, in mod normal, cam 7.000-8.000 km pe an.

10 biciclete in casa

Evident, l-am intrebat cate biciclete are. “Pai, sa vedem”, a spus.

“Una, doua, trei, patru biciclete am eu. Una, doua, trei, patru biciclete are sotia mea. Fetita noastra are doua biciclete”, zambeste Marco.

“Cand plecam in concediu”, zice el, “intotdeauna urcam pe portbagajul masinii patru biciclete”.

Am fost curios, ca si voi, probabil, sa aflu ce biciclete are. Nu sunt un anumit brand, ci biciclete personalizate. Pretul? Marco s-a ferit sa rosteasca o cifra. A fost stanjenit.

“Stii si tu cat costa o astfel de bicicleta. Nu-i ieftina. Este o bicicleta pentru profesionisti”, a raspuns Marco Kind.

Intretinerea bicicletelor, plus achizitia de echipament, costa anual peste 500 de euro.

“Folosim materiale de cea mai buna calitate, pentru ca folosim bicicleta foarte mult”,  a adaugat Marco Kind.

Mentenanta, intretinerea bicicletelor, o face chiar el. Se pricepe. Mi se pare si normal, mai ales ca-i olandez.

Regimul alimentar

“Ai atins un subiect extrem de delicat”, spune Marco razand.

„Am o inaltime de 1,78 m si 64 de kg. Sunt plin de muschi, crede-ma”, adauga el.

Cand se antreneaza pentru maratoane, cu sase saptamani intainte de competitie, mancarea si lichidele sunt cele mai importante aspecte pe care le ia in considerare.

“Mananc fara grasime. Mananc mult orez, vegetale, foarte putina carne. Cand mananc carne, de doua ori pe saptamana, prefer sa fie alba, de pui, curcan sau peste”, explica Marco Kind.

Marco e matinal, se scoala devreme, de la 7 dimineata, iar la micul dejun mananca iaurt, musli, fructe. E foarte important, mi-a spus el, sa mananci la ore fixe.

La pranz, in afara sezonului, Marco mananca salate, iar in timpul sezonului paste.

Seara evita sa manance chestii prea grele. “Daca ajung tarziu de la serviciu, ma feresc sa mananc la ora 21.00 si sa ma culc la ora 22.00. Nu-i nimic mai oribil pentru corp decat sa mananci la astfel de ore”, ma sfatuieste Marco.

Ascultandu-l, ma intrebam cum de poate mentine un astfel de ritm de viata. Mi-a anticipat gandul si mi-a spus ca nu-i perfect, nici calugar.

“Beau vin, iar vara imi place berea. Daca ma intalnesc cu prietenii, ma mai si imbat”, a spus Marco zambind.

Lichidele sunt foarte importante, zice. “Beau cel putin doi litri de apa pe zi, chiar si iarna, iar in timpul verii cresc cantitatea la trei”, sustine biciclistul impatimit.

Dupa ce termina un antrenament, mananca intotdeauna banane, pentru a-si reveni cat mai repede.

Vacante pe bicicleta in Asia

Interviul se terminase, dar Marco a tinut sa vorbeasca si despre vacantele din Asia. Veti fi invidiosi.

Vacantele de vara sunt petrecute de familia Kind in Asia, pe bicicleta. Anul trecut, ei au fost in Filipine impreuna cu fiica lor.

Au mai fost in China, Vietnam, Indonezia. Imi imaginez ca pentru un copil astfel de calatorii sunt un izvor nesecat de cunoastere, de senzatii minunate, de viitoare amintiri extraordinare, de sanatate. Sunt invidios.

Cititi articolul integral pe biciclistul.ro
 

spot_img

Ultimele știri