Gandul: Exclusiv: Mai eco decat un hibrid: pregatiti-va prizele pentru Toyota Prius si Mercedes S 500

Toyota si Mercedes sfideaza criza, investind in dezvoltarea de masini electrice a caror baterie poate fi incarcata la o priza obisnuita. Nu stim ce ne rezerva constructorii in materie de noutati economice, insa cu siguranta soseaua viitorului are o banda "verde"

Oficialii Toyota au anuntat ca a treia generatie a hibridului Prius va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt (17- 27 septembrie) in varianta Plug-in, adica va putea fi incarcat la priza. Masina va avea un motor obisnuit de 1,8 litri si 99 CP, si unul electric de 82 CP alimentat de o baterie de Litiu Ion care va permite o autonomie de 20 km. Aceasta se va incarca in 180 minute la 100 V si 100 minute la 200V. Constructorul spune ca masina nu va polua cu mai mult de 60 grame de CO2, deoarece va functiona ca un vehicul electric pe distante scurte si ca un hibrid conventional pe distante mari.

Toyota Motor Company are in plan sa livreze 500 astfel de masini in toata lumea, la inceput doar pentru flote- pentru a putea fi testate si acceptate de clientii care lucreaza cu un numar mare de masini. In prima parte a lui 2010 vor ajunge 150 de Prius Plug-in in Europa, majoritatea in Franta, Germania si Marea Britanie, alte 150 vor fi livrate in SUA si 200 catre flotele din Japonia. Prin testele la care va fi supus Priusul Plug-in, constructorul vrea sa elimine si eventualele probleme tehnice care are putea surveni dupa ce masina este scoasa pe sosea, dar este interesat in mod special si de modul de abordare si de utilizare a masinii de catre clienti.

Concurenta la priza: Mercedes S 500

Desi sunt pioneri in ceea ce priveste hibridele, cei de la Toyota se confrunta cu o concurenta tot mai serioasa pe segmentul masinilor economice. Prius Plug-in nu va fi singura masina electriuca de la Frankfurt, nemtii de la Mercedes anuntand lansarea conceptul Vision S500 Plug-in Hybrid. Acesta va avea un motor V6 de 3,5 litri pe benzina, a carui putere nu a fost facuta publica, si un motor electric alimentat de o baterie Litiu-Ion de 60 CP.

Nemtii promit ca performantele hibridului nu vor fi afectate de existenta motorului electric. Masina poate atinge suta de kilometri in 5,5 secunde, are uzn consum mediu de 3,2litri la 100 km, iar emisiile nu vor depasi 75 grame de CO2. Modelul poate fi incarcat atat de la o priza obisnuita cat si de la o statie speciala de incarcare si promite o autonomie de 30 km, doar pe baza motorului electric.

 

spot_img

Ultimele știri