Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Romania libera: Noua taxa auto va fi calculata in functie de noxele emise de masina

Taxa auto triplata, impusa de Guvernul Tariceanu pe ultima suta de metri a mandatului sau, fara a avea avizul ministrului Mediului, Attila Korodi, nu este vazuta cu ochi buni de catre Nicolae Nemirschi, ministrul PSD desemnat ca succesor al lui Korodi. Taxa auto trebuie nuantata si platita doar in functie de gradul de poluare, pe baza unui certificat de noxe, a declarat Nemirschi in cadrul audierilor din Parlament.
 
Noul ministru a explicat ca actuala taxa deranjeaza ca valoare, iar ordonanta emisa de Tariceanu trebuie sa fie modificata pentru a-i descuraja pe poluatori, indiferent daca ei sunt la prima sau la cea de-a cincea inmatriculare a masinii: "Actuala lege nu e in regula si trebuie revizuita". Nemirschi crede ca nu s-ar pierde foarte multi bani daca actul normativ in vigoare privind taxa auto de poluare ar fi modificat si ca programele finantate din aceasta taxa – "Rabla", "Casa Verde" si reimpaduririle – vor putea fi sustinute financiar in continuare.
 
"Taxa auto trebuie nuantata, nu anulata. Lucrurile trebuie diferentiate. E nevoie de un certificat de noxe clar, in care sa fie stabilit exact cat se plateste in functie de cat polueaza masina, fara sa conteze daca aceasta e la prima sau la a cincea inmatriculare", a mai aratat noul ministru. Presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), Mihai Toti, nu poate aprecia inca impactul financiar al taxei propuse de Nemirschi, asteptand decizia Guvernului in aceasta privinta. "Nu pot sa fac nici un comentariu. Asteptam o decizie. Atributiile noastre constau in folosirea banilor proveniti din taxa, pentru ca taxele incasate de trezorerii sunt livrate AFM", spune Toti.

Alte masuri antipoluare avute in vedere de noua conducere a Ministerului Mediului vizeaza, pe langa redefinirea taxei de poluare, impiedicarea masinilor cu emisii mari de noxe sa ajunga in centrul oraselor (asa cum se intampla deja in tari precum Germania sau Italia) si introducerea unor rovignete speciale care sa permita accesul masinilor mari in localitatile urbane. "Cred ca vor trebui facute niste inele in oras, prin care masinile care polueaza foarte mult sa fie impiedicate sa ajunga in centrul orasului. Cei care au astfel de masini le-ar putea lasa la periferie, iar de acolo sa ia tramvaiul", a mai spus ministrul desemnat al Mediului.

Finantistii cred ca redefinirea noii taxe auto trebuie sa inceapa cu precizarea clara a scopului acesteia. "Va fi o taxa fiscala, prin care Guvernul sa atraga bani la buget sau o taxa de mediu? Daca va fi o taxa de mediu adevarata, ea va afecta circa o jumatate din parcul de masini existent, mai precis toate Daciile vechi. Mai departe, Guvernul va trebui sa decida daca lasa aceste masini vechi sa polueze in continuare, contra platii taxei, sau daca interzice circulatia lor", ne-a declarat Liviu Voinea, economist la Grupul de Economie Aplicata (GEA). Voinea spune ca si la nivelul UE s-a decis interzicerea poluarii, si nu taxarea poluatorilor, in conditiile in care masinile mai vechi de 15 ani vor putea circula doar pana in 2011.

spot_img

Ultimele știri