VIDEO Raportul anchetei privind scandalul emisiilor din sectorul auto intră la vot în luna aprilie

in Legislatie, Poluare, Transport, Video News, Videonews 7 March 20173 Views

După un an de muncă intensivă, Comisia de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul autovehiculelor a votat raportul său de anchetă și o propunere de recomandare care cere controale mai stricte și implementarea regulilor la nivel european. Cele două texte vor fi dezbătute și votate în plen în aprilie.

Practic, ceea ce nu a funcționat a fost faptul că statele membre și Comisia Europeană nu și-au respectat obligațiile legale. Problema nu este că nu știam. Problema este că nu am acționat în baza cunoștințelor avute, atât la nivel de Comisie Europeană cât și în mai multe state membre. Motivul principal a fost interesul economic – milioane de locuri de muncă în industria auto”, a declarat raportorul  Gerben-Jan Gerbrandy (ALDE, Olanda).

Comisia de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul autovehiculelor (EMIS) a fost creată de Parlamentul European în decembrie 2015 cu un mandat de 12 luni, în urma descoperirii diferențelor dintre emisiile testate în laborator și cele din condițiile reale de condus. Obiectivul comisiei a fost de a investiga în detaliu acuzațiile de contravenție și administrare defectuoasă în măsurarea emisiilor din sectorul autovehiculelor.

Principalele recomandări

Deputații europeni cer o adoptare rapidă a procedurii de testare a emisiilor în timp real, care asigură reducerea discrepanțelor dintre emisiile NOX măsurate în laborator și pe stradă.

Cel mai vechi test fusese efectuat într-un laborator, timp de 20 de minute, în circumstanțe foarte artificiale. Pe șosea,brusc, vehiculul emitea poluanți mult mai periculoși decât în timpul ciclului de testare. Prin urmare, a fost creat noul ciclu de testare. Al doilea aspect este supravegherea. Supravegherea la nivel european”, a mai spus Gerbrandy.

Deputații europeni cer un control mai strict la nivel UE și o implementare mai strictă și mai eficientă a regulilor privind măsurarea emisiilor de la mașini în UE.

Dacă avem o anumită legislație, trebuie să garantăm că aceasta este aplicată în statele membre la același nivel, în același mod. Acest lucru este foarte important, pentru a nu avea 28 de interpretări diferite ala aceleiași legi. Dacă statele membre nu acceptă acest lucru, vom avea întotdeauna un sistem care nu va funcționa în detaliu”, a declarat coraportorul Jens Gieseke (PPE, Germania).

Comentarii

comentarii