Schneider Electric: „Infrastructura pentru mașini electrice s-ar putea dezvolta în următorii 2 ani”

Monica Bucurescu, Sales Manager Schneider Electric, a declarat pentru Green Report că producătorii de mașini și producătorii de energie electrică sunt din ce în ce mai interesați să dezvolte infrastructura pentru mașini electrice. La rândul său, statul va contribui la stimularea acestui sector.

Monica Bucurescu,  încărcând o mașină electrică
Monica Bucurescu,  încărcând o mașină electrică

Numărul cererilor de oferte (pentru borne electrice, ns.) a crescut în ultimul an, pentru că mulți producători își lansează mașina electrică și în România. Mai mult, companiile producătoare de energie investesc în dezvoltarea infrastructurii, pentru că văd mașinile electrice ca pe o oportunitate pentru distribuția de energie.

Anul trecut, Schneider Electric a primit în jur de 10 solicitări de oferte, dintre care doar una s-a materializat. Este vorba despre cea a companiei Renault, care a lansat o mașină electrică în România și a fost nevoită să își doteze service-urile cu borne electrice.

Şi dezvoltatorii imobiliari au început să pună la dispoziția clienților infrastuctura pentru încărcarea mașinilor electrice. Monica Bucurescu a explicat interesul lor:

O stație de încărcare aduce multe puncte pentru obținerea certificărilor de clădire verde, fiind mai ușor de obținut decât cele obținute pentru schimbarea rețetei de beton sau montarea de panouri solare.

Cumpărătorii de mașini electrice ar trebui scutiți de taxe

Ministerului Mediului a anunțat, ieri, că va acorda un ajutor de 20.000 de lei pentru achiziționarea de autovehicule electrice. Până acum, cei care doreau să cumpere un astfel de autoturism puteau primi un bonus de până la 3.250 de lei, însă doar dacă îl cumpărau prin programul Rabla.

Pentru a impulsiona și mai mult dezvoltarea pieței de automobile electrice, Monica Bucurescu a mai sugerat autorităților să-i scutească pe deținătorii de autovehicule electrice de la plata taxelor pe toată durata de viață a mașinilor și să investească în infrastructură.

La sfârșitul anului 2014, la Registrul Auto Român erau înregistrate în jur de 100 de mașini electrice. În primul semestru din 2015, au fost achiziționate alte 11, de 5 ori mai multe decât în perioada similară a anului trecut.

spot_img

Ultimele știri