Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Coca-Cola spala sticlele cu aer ionizat

Unitatile din industria alimentara pot afecta grav mediul ambiant, au avertizat specialistii invitati la conferinta “European CSR Lessons” de la Bucuresti.

Potrivit unui studiu despre “Stress-ul apei” ("Water stress"), realizat in sase tari europene, pentru producerea unei sticle de bautura racoritoare de 0,5 litri, cum ar fi Coca-Cola, se consuma 35 de litri de apa, iar pentru un kilogram de zahar se consuma aproape 1200 de litri de apa.

Studiul a fost prezentat ieri la Bucuresti de Karl Resel, seful departamentului de sustenabilitate al firmei Denkstatt (Austria).

Datele studiului iau in calcul nu doar apa folosita in activitatea industriala, ci intregul circuit al apei – de la cultivarea plantelor pana la masurile de reducere a poluarii. Consumul foarte mare de apa este o problema grava mai ales in tarile care au deficit de precipitatii, cum ar fi Grecia.

Coca-Cola inlocuieste apa cu aer ionizat

Fara a contrazice statistica firmei din Austria, reprezentanta Coca-Cola HBC Romania, Laura Sgarcitu, a explicat ca, dupa investitiile din anul 2007, la doua fabrici de imbuteliere din Romania – cea de la Ploiesti si cea de la Vatra Dornei, consumul de apa pe litrul imbuteliat a fost redus la jumatate. “Am introdus doua linii de imbuteliere foarte performante. Acum spalarea sticlelor se face cu aer ionizat, nu cu apa, iar sticlele nu mai circula pe un pat de apa, ci pe gel emulsionat”, a explicat Laura Sgarcitu.

In fabricile Coca-Cola din Romania, consumul tehnologic de apa este de numai 1,6 litri pentru un litru de bautura imbuteliata.

Procedeele Coca-Cola de reducere a consumului de apa au fost introduse pe scara larga incepand din anul 2003, iar in anul 2007, dezvoltarea durabila a devenit o componenta oficiala a planului de afaceri al Coca-Cola HBC. In acest context, a fost realizata si retehnologizarea celor doua fabrici de imbuteliere din Romania – de la Ploiesti si Vatra Dornei.

Pe de alta parte, comunitatile locale beneficiaza si ele de investitiile Coca-Cola HBC. “In Cosna si Dorna Candreni, populatia beneficiaza de apa din captarile noastre”, a explicat Laura Sgarcitu.

Actiunile de responsabilitate sociala, menite sa protejeze mediul, care incep a fi popularizate de marile firme, ar trebui sa devina un stil de viata, considera si Raluca Fiser, presedinte Green Revolution. In calitate de moderator al conferintei “European CSR Lessons”, Raluca Fiser a explicat ca “toata lumea vorbeste despre responsabilitate sociala si despre protectia mediului, dar putini fac lucruri concrete. Cu totii dorim energii regenerabile, dar nimeni nu doreste sa traiasca langa o centrala solara sau langa o turbina eoliana, si cu atat mai putin nu doreste sa plateasca in plus pentru factura de electricitate. Toti oamenii doresc automobile nepoluante, dar nu isi schimba SUV-ul cu o masina electrica sau hibrid. Protectia mediului nu reprezinta o alternativa, ci reprezinta singura cale de a genera afaceri sustenabile”, subliniaza Raluca Fiser.

Evenimentul “European CSR Lessons”, care se desfasoara marti si miercuri la Bucuresti, este organizat de ResponsabilitateSociala.ro , iar partener principal este Petrom.

Mihai Diac

Citeste si:

Coca-Cola servita de roboti
 

spot_img

Ultimele știri