Craiova produce motorul Ford ecologic  (VIDEO)

Motorul EcoBoost, produs de compania Ford la Craiova, este unul dintre cele mai ecologice din clasa lui, a precizat, pentru Green Report, Cristian Prichea, brand manager Ford Romania.

Fabricarea motorului EcoBoost a inceput acum doua saptamani in doua unitati Ford – cea de la Craiova si cea de la Koln (Germania).

Motorul EcoBoost, pe benzina, are o capacitate cilindrica de un litru si este oferit in doua versiuni – de 100 CP si de 125 CP. Varianta de 100 CP, cea mai ecologica, are o emisie de CO2 de numai 109 grame pe kilometru, iar motorul de 125 CP emite trimite in atmosfera 114 grame de CO2 / kilometru.

Consumul mediu de benzina este de 4,8 litri / 100 km. pentru versiunea de 100 CP, respectiv de 5 litri / 100 km. pentru cea de 125 CP, astfel incat motorul EcoBoost se incadreaza in clasa energetica A.

Producerea simultana in doua uzine a noului motor este necesara intrucat acesta va fi instalat pe foarte multe automobile, iar uzina de la Craiova nu putea satisface intreaga cerere, a explicat Cristian Prichea.

Pe de alta parte insa, compania Ford isi continua preocuparile in domeniul masinilor electrice si hibrid, mai “prietenoase cu mediul” decat cele echipate cu motor clasic. Compania Ford produce automobile hibrid incepand din anul 2004, dar ele se comercializeaza deocamdata numai in SUA.

Reprezentantii Ford au anuntat astazi, in cadrul conferintei Green Biz Forum de la Bucuresti, ca primele masini Ford hibride vor fi oferite pe piata europeana incepand cu anul 2013.

Ford Focus electric demareaza din Germania

In schimb, din a doua jumatate a anului curent va fi disponibil in Europa modelul Ford Focus “suta la suta electric”, a anuntat reprezentantul Ford, Cristian Prichea. Acesta va fi produs la unitatea din Koln, considerata cea mai moderna uzina Ford din Europa. Ford Focus electric va avea un motor de 123 CP, o autonomie de 160 de kilometri si urmeaza a fi disponibil inclusiv pe piata romaneasca.

Reprezentantii Ford au explicat, la solicitarea Green Report, ca nu se intrevede posibilitatea producerii in Romania de automobile Ford electrice sau hibrid. Principalul motiv este ca uzina de la Craiova nu este suficient de avansata tehnologic pentru a produce asemenea modele.

Romania are si un alt handicap – absenta infrastructurii rutiere necesara pentru reincarcarea masinilor electrice. Automobilele electrice pot fi alimentate, in mod optim, la statii speciale de reincarcare (aproape inexistente in Romania) care ofera curent de 230 Volti la intensitatea de 50 de amperi, iar incarcarea completa dureaza in acest caz 3 – 4 ore.

Automobilele electrice pot fi reincarcate si la priza obisnuita din locuinta, care ofera 230 Volti la intensitatea de 10 amperi, iar in acest caz o reincarcare completa dureaza circa 12 ore. Problema este ca in Romania reteaua publica nu ofera constant 230 de volti – “nu are nici macar 220 de volti”, au explicat surse din cadrul Ford.

Comentariile tale pot fi postate aici

Mihai Diac

Foto: mustangs.about.com

Citeste si:

Premierul foloseste o limuzina hibrid

Masinile electrice se incarca la Amsterdam

 

spot_img

Ultimele știri