Dezvoltarea infrastructurii masinilor electrice, in mana autoritatilor locale

Autoritatile locale ar putea da un impuls dezvoltarii infrastructurii pentru masini electrice, sunt de parere reprezentantii companiei Renault, care a facut un prim pas pentru introducerea acestor automobile pe piata din Romania. 

”Lucram in acest moment la un caiet de sarcini pe care il vom prezenta autoritatilor locale din orase cu peste 100.000 de locuitori si pana la sfarsitul anului ar trebui sa avem un proiect pilot functional”, a declarat Dora Pasare, manager brand & comunicare la Renault. Compania a inceput deja discutiile cu  furnizorii de energie (Enel, Transelectrica) si de echipamente de alimentare (Siemens, Schneider Electric)  pentru a incheia parteneriate.

Implicarea primariilor ar putea cantari greu in dezvoltarea infrastructurii, a carei absenta este principalul impediment in achizitia masinilor electrice. 

Autoritatile administrative pot contribui, fata de masurile planificate de Guvern (subventii de pana la 5.000 euro), cu facilitati la nivel local, cum ar fi amplasarea bornelor de alimentare in parcarile de pe domeniul public, stimularea cumparatorilor prin reducerea unor taxe si impozite sau achizitia de masini electrice pentru parcurile auto proprii. 

Astfel de stimulente sunt oferite deja de majoritatea statelor europene in care masina electrica face parte din strategia nationala de transport. 

Producatorul francez a organizat zilele acestea primul roadshow 100% electric din Romania, aducand modelele Fluence Z.E. (Zero Emissions) si Kangoo Z.E. ce pot fi testate pana in 22 aprilie. Lansarea comerciala a celor 2 modele va avea loc in aceasta toamna. 

Masinile se vor vinde fara baterie

Atata berlina Renault Fluence, cat si furgoneta de transport marfa, Kangoo, se vor comercializa fara baterie, pentru a scadea pretul de achizitie, au anuntat reprezentantii companiei. ”Propunem varianta bateriei inchiriate, pentru ca altfel ar fi mai costisitor”, a declarat reprezentanta Renault. 

Ea a explicat ca pretul unei baterii litiu-ion este estimat la 8.000-10.000 euro, suma ce nu va fi suportata de cumparatori. In schimb, acestia vor inchiria bateria pentru 79 euro, in baza unui contract. 

Solutia propusa de producator are avantajul ca include servicii de mentenanta pentru baterie si interventie 24/24. In plus, sistemul permite controlul bateriilor puse pe piata, iar producatorul va asigura recuperarea si reciclarea acestora. 

Un ”plin” costa 1,80 euro

In conditiile in care bateria nu este inclusa in costul automobilului, pretul Fluence Z.E. porneste de la 21.300 euro, suma ce include subventia de 5.000 de euro, promisa de reprezentantii Ministerului Mediului. 

Daca pretul unei masini electrice poate parea descurajant momentan pentru piata din Romania, economia realizata pentru alimentare este un argument puternic in conditiile preturilor actuale ale combustibililor conventionali. 

1,80 euro, atat costa un ”plin” pentru Fluence, ce permite functionarea masinii pentru 185 km. 

Economia realizata la alimentare si ideea de a conduce un automobil ce nu produce noxe a prins foarte bine in alte tari. La nivel european, Renault dispune de un sistem de prerezervare online, si chiar daca gama electrica va fi lansata la toamna, pana la acest moment au fost retinte deja aproximativ 6.000 de masini. 

Raluca Petrescu

Cititi si:

Laszlo Borbely: Statii de incarcare pentru masinile electrice, in mall-uri

Primariile vor colabora cu producatorii pentru a realiza infrastructura necesara masinilor electrice

Ministrul Laszlo Borbely a testat o masina electrica ce va fi diposnibila pentru romani de la anul

Institutiile vor primi peste 5.000 euro pentru fiecare automobil electric cumparat prin programul Rabla

spot_img

Ultimele știri