Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

IEA: Masinile electrice, pe linie moarta

Vehiculele electrice (VE) si hibride sunt pe cale sa intre pe linie moarta, potrivit estimarilor facute de Agentia Internationala de Energie (IEA).

Preturile piperate ale VE, lipsa infrastructurii ori investitiile ridicate din acest sector reprezinta doar cateva obstacole pe cale sa franeze piata masinilor electrice, potrivit lui François Cuenot, analist al sectiunii Transporturi din cadrul IEA.

Indispensabile insa pentru a atinge tintele de reducere a poluarii cu dioxid de carbon, fixate de GIEC, masinile electrice si hibride ar trebui sa reprezinte, pana in 2050, 2 treimi din vanzarile de autovehicule la nivel global.

Iar pentru a atinge acest obiectiv, ar fi necesar sa fie vandute, pe plan global, 7 milioane de masini electrice si hibride pana in 2020; 30 de milioane pana in 2030 si 100 de milioane pana in 2050.

Un astfel de ritm ar putea fi atins insa numai daca preturile bateriilor VE ar scadea, ar exista o infrastructura mult mai bine pusa la punct, iar vehiculele electrice ar fi produse in masa.

Potrivit IEA, perioada 2010-2020 va fi insa critica in ceea ce priveste comercializarea vehiculelor electrice.

SUA, China sau tarile europene si-au propus ca pana in 2020 vanzarile VE sa atinga 7 milioane de bucati pana 2020.

Insa, potrivit IEA, constructorii de VE nu vor putea sa raspunda acestei cereri. In plus, statiile de incarcare rapida, potrivit lui François Cuenot, nu reprezinta un model de business rentabil, deoarece majoritatea proprietarilor de VE isi pot incarca acasa masina, si nu la bornele rapide.

In locurile publice, incarcarea VE ar fi anevoioasa, din cauza aglomeratiei de la borna, iar instalarea statiilor de incarcare ar fi si scumpa, si inutila, investitia nefiind justificata.

Masinilor electrice li se pregateste o retea de alimentare in Romania

Romania va avea o retea de alimentare a vehiculelor electrice, in urma unui acord incheiat de Renault Romania cu Electrica, Schneider Electric si Siemens.

"Prima etapa prevazuta in cele trei acorduri consta in infiintarea unei echipe comune de lucru. Compus din experti din partea Renault si reprezentanti ai celor trei companii, grupul de lucru mixt va dezvolta in urmatoarele trei luni un plan complet si viabil pentru implementarea si intretinerea retelei de incarcare pentru vehiculele electrice", se arata intr-un comunicat comun al companiilor.

Renault Romania a fost initiatorul "Programului de Conectare a Vehiculelor Electrice – Parteneriat pentru o mobilitate cu zero emisii", in cadrul caruia au fost semnate acordurile.

Mihaela Pavnutescu
 

spot_img

Ultimele știri