Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Mitsubishi si Citroen isi fac puncte de alimentare a masinilor electrice in sediile din Romania

Importatorii marcilor Mitsubishi si Citroen, care aduc in Romania primele masini cu propulsie electrica, vor instala, la sediile lor, dispozitive de alimentare rapida cu energie a modelelor electrice, potrivit declaratiilor facute de unii oficiali ai acestor companii.

“Green Report” a aratat saptamana trecuta in cadrul unei analize pe tema lipsei statiilor de alimentare a masinilor electrice cat este de necesara infrastructura de alimentare a vehiculelor propulsate electric si, ca, practic, in lipsa acesteia, modelele electrice nu se dovedesc viabile pe soselele romanesti.

De asigurarea infrastructurii pentru modelele electrice ar fi trebuit sa se ocupe insa autoritatile romane. 

Insa, in lipsa vreunei preocupari in acest sens, importatorii modelelor electrice de la Mitsubishi si Citroen isi vor monta in propriile lor sedii sisteme de incarcare rapida a bateriilor.

"Discutiile in vederea crearii unei infrastructuri pentru modelele electrice au fost purtate cu diversi parteneri. Deocamdata, insa, vom monta un sistem de incarcare rapida la sediul nostru", a spus Ana-Maria Matei, director de marketing al M Car Trading, importatorul Mitsubishi.

Si Laura Antonov, directorul de marketing al Citroen Romania, a mentionat ca societatea are in vedere instalarea, in cadrul reprezentantei, a unor puncte de alimentare cu electricitate a masinilor.

In Romania, nu exista in prezent o infrastructura de alimentare a vehiculelor propulsate electric.

Primul impediment, imposiblitatea alimentarii

Noile modele electrice se incarca exclusiv de la priza. O astfel de masina isi face plinul in sase ore, la o priza normala. Pentru a o alimenta ai nevoie de garaj ca sa poti lasa peste noapte bateria masinii la incarcat.

Automobilul electric are o autonomie de 160 de km si a fost proiectat ca o masina de oras. Solutia ar fi statiile de alimentare rapida unde, in functie de capacitatea pompei, o masina electrica se poate incarca in minimum 30 de minute si maximum o ora si jumatate.

Insa, in acest moment, nicaieri in Romania nu exista nici macar un astfel de sistem. O statie de alimentare rapida costa 4.000 de euro, iar una cu trei prize ajunge la 25.000 de euro.

Vorbe multe, planuri zero

Premierul Emil Boc s-a declarat el insusi incantat de automobilul electric si anunta, anul trecut, ca va mobiliza experti din mai multe ministere pentru a elabora strategia Romaniei pentru automobilul electric.

Grupul ministerial s-a reunit, iar la dezbateri au participat inclusiv reprezentantii companiilor Enel si Transelectrica. Discutiile au fost inchise insa anul trecut, in luna octombrie, fara niciun rezultat concret.

Totul a ramas la stadiul de intentie, iar acum, cand masinile electrice se gasesc deja pe piata romaneasca, in lipsa unor statii rapide de alimentare, acestea devin nerentabile.

Fara masini nu facem statii. Fara statii nu cumparam masini

Asa s-ar rezuma in Romania dezbaterea pe tema masinilor electrice. Fara o analiza clara a pietei, fara facilitati fiscale, subventii si infrastructura masinile nepoluante au sanse minime sa circule pe soselele autohtone.

Desi declarativ autoritatile lupta pentru diminuarea emisiilor poluante, desi avem taxe peste taxe pentru inmatricularea masinilor mai vechi, desi programul ”Rabla” de inlocuire a masinilor poluante a ajuns la a treia editie, nimeni nu face nimic pentru a sustine automobilele cu emisii zero.
Nimeni nu stie ce potential are piata romaneasca pentru dezvoltarea acestui sector, ce investitii sunt necesare pentru infrastructura si cum ar putea fi stimulati sa cumpere masini ecologice.

Masinile electrice sunt suta la suta urbane, iar fara statii de alimentare rapida nu renteaza, asa ca importatorii Mitsubishi si Citroen intentioneaza sa-si faca propriile lor statii de alimentare la sediile lor.

Mihaela Pavnutescu

Citeste si: Avem masini electrice, dar lipsesc statiile de alimentare; Masinile electrice au priza in Europa

 

 

spot_img

Ultimele știri