Invata sa fii un cumparator eco-constient!

Asociatia Transilvania Verde a lansat astazi campania „Cumparatorul Eco-constient”. Campania initiata, pe langa mesajele privind protectia mediului, vizeaza si economia locala, abordand problema schimbarilor climatice si a crizei economice din punctul de vedere al consumatorilor. Scopul proiectului este propagarea comportamentului de cumparator eco-constient, contribuind astfel la combaterea schimbarilor climatice si la intarirea economiei locale.

„Vremea parca se joaca cu noi. Iarna abia mai avem zapada, iar vara deseori avem parte de seceta, canicule si precipitatii torentiale care uneori cauzeaza inundatii. Nu prea ne mai putem bucura de primavara si toamna, aceste anotimpuri parca nu mai exista. Multe persoane sufera de valurile de caldura din Romania, iar numarul victimelor creste anual, mai ales in randul celor in varsta”, spun membrii Asociatiei Transilvania Verde, intr-un comunicat de presa.

Prin campania Cumparatorul Eco-constient organizatorii vor sa evidentieze faptul, ca in fiecare zi si fiecare om poate sa faca ceva impotriva schimbarilor climatice si impotriva crizei economice. „Dar pana cand cu ocazia cumparaturilor zilnice punem in cosurile noastre cartofi din Egipt, ciocolata din Elvetia, usturoi din China, pui din Brazilia, rosii din Grecia, mere din Argentina, nu ne putem astepta sa avem o economie locala stabila sau vreme normala”, se precizeaza in comunicat.

Pe de o parte, transportul produselor importate din tarile indepartate cauzeaza o emisie semnificativa de dioxid de carbon, principalul gaz cu efect de sera, care este responsabil pentru incalzirea globala si schimbarile climatice. Pe parcursul transportului din China in Romania, 1 kg de marfa cauzeaza 2,5 kg de emisie de dioxid de carbon!

Pe de alta parte, economia locala poate fi functionala numai daca se bazeaza pe productie locala, nu pe import. Prin ignorarea producatorilor locali devenim dependenti ai tarilor indepartate si ale marilor corporatii internationale. Daca nu avem productie locala, nu avem nici locuri de munca, nici bani.

Elementele principale ale campaniei sunt cele 10 porunci ale cumparatorului eco-constient care este un ghid practic, prin aplicarea caruia putem minimaliza contributia noastra la schimbarile climatice si la criza economica. Solutia este alegerea constienta.

Daca alegem produsele locale, obtinute cu impact cat se poate de redus asupra mediului si ambalate ecologic deja am facut ceva pentru mediu.
Alegerea produselor locale, obtinute cu impact cat se poate de redus asupra mediului si ambalate ecologic, este deja un bine facut mediului. Cumparatorii au toata libertatea de a alege ce cumpara si ce consuma. Astfel ei pot sa nu contribuie la folosirea nejustificata a chimicalelor, la inegalitatile sociale si implicit la producerea in masa a produselor daunatoare si nefolositoare.

Prima actiune a campaniei s-a desfasurat azi la un centru comercial din Cluj-Napoca, unde voluntarii campaniei au oferit cumparatorilor pliante si pungi ecologice. Actiunile campaniei vor continua la diferite festivaluri si la centrele comerciale din marile orase.

Foto: greendex.ro

spot_img

Ultimele știri