Pasteurizatorul inteligent care combina economia cu ecologia

O noua generatie de pasteurizatoare mai economice si prietenoase cu mediul a fost lansata de Tetra Pak Group, liderul mondial in domeniul echipamentelor de prelucrare si ambalare a produselor alimentare, informeaza Agerpres

Pasteurizatoarele Tetra Therm Aseptic Drink le permit producatorilor de bauturi sa diminueze consumul de apa cu pana la 80%, consumul de energie cu pana la 30% si pierderile de produs cu pana la 30%, in comparatie cu alte solutii de pe piata.

Potrivit companiei suedeze, tehnologia (adecvata pentru sucuri si nectaruri, bauturi necarbogazoase, bauturi pe baza de ceai si apa cu adaosuri, inclusiv noile bauturi ‘wellness’ cu ingrediente sensibile si valoare adaugata ridicata) include o gama de alte caracteristici automatizate avansate.

Astfel, noile unitati vor identifica, in mod automat, abaterile de la parametrii de proces, permitand actiunea imediata a operatorului pentru mentinerea functionarii optime, precum si fiecare solicitare de mentenanta necesara – fiind de ajutor in orice situatie, dar mai ales eliminand intreruperile de productie costisitoare si neplanificate.

"Cu unitatea Tetra Therm Aseptic Drink dorim sa cream clientilor nostri posibilitatea de a beneficia de o operare lipsita de griji. Fiecare unitate poate fi personalizata conform cererilor specifice ale clientilor (…), este proiectata din punct de vedere igienic, pentru o curatare usoara si desavarsita (…), pre-testata inainte de livrare. (…) auto-diagnosticarea asigura performante optime in permanenta", arata, intr-un comunicat de presa, Sam Strömersten, presedintele Tetra Pak Processing Systems.

Tetra Therm Aseptic Drink este un bun exemplu de tehnologie de varf aplicata in solutiile de productie a bauturilor Tetra Vertenso; noua denumire a abilitatii Tetra Pak de a pune in aplicare expertiza sa, de a dezvolta si de a furniza componente si linii personalizate care satisfac cerintele producatorilor de bauturi si le permite sa obtina eficienta operationala remarcabila, se noteaza in comunicatul grupului suedez.

Conform raportului bianual al Tetra Pak Group, dat publicitatii la 1 iunie 2009, consumul de lapte la nivel mondial va cunoaste o crestere in urmatorii trei ani, cu o rata anuala (CAGR) de 2,2 la suta Documentul companiei, intitulat "Tetra Pak Diary Index", arata ca, din 2005 pana in 2008, laptele neambalat a scazut ca pondere in consumul global cu 1,8 la suta.

Totodata, in aceeasi perioada, ponderea laptelui UHT a crescut cu 3,2 procente in consumul mondial de produse lactate lichide, Tetra Pak estimand o crestere anuala a acestui tip de lapte de 5,2 la suta pana in 2012, echivalent a 70 miliarde litri.

Cu sediul in Lausanne, Elvetia, grupul Tetra Pak are, in prezent, peste 20.000 de angajati in 150 de tari. In 1952, compania livreaza primul echipament de ambalat lapte, iar noua ani mai tarziu lanseaza o inovatie revolutionara: primul ambalaj aseptic, de carton multistrat, ce permite pastrarea laptelui sau a altor lichide perisabile pentru mai mult de sase luni, fara a necesita depozitarea in frigider sau adaosul de conservanti.

Institutul International pentru Tehnologii Alimentare a declarat tehnologia prelucrarii aseptice ca fiind cea mai importanta inovatie a secolului 20 in domeniul industriei de profil. Ambalajele si echipamentele de procesare Tetra Pak sunt folosite in intreaga lume pentru o varietate larga de produse alimentare cum ar fi: laptele, sucurile de fructe, apa, sucul si piureurile de rosii, supe, budinci, inghetata, branzeturi si vin.

Vanzarile globale ale companiei Tetra Pak au atins, in 2008, valoarea de 8,8 miliarde de euro, in crestere cu 5 la suta fata de anul precedent, arata un raport financiar al celui mai important producator de ambalaje aseptice din lume. Din portofoliul de clienti al companiei fac parte, printre altii, nume precum Danone, Parmalat, Carrefour sau Nestle.

Foto: horecaexpert.ro
 

spot_img

Ultimele știri