Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Premiera I’Velo in orasul de pe Bega

Peste 100 de timisoreni, mai ales tineri, au participat ieri la lansarea programului I’Velo 2012 in orasul de pe Bega.

Extinderea in Banat a programului de bike-sharing a fost posibila datorita succesului inregistrat de I’Velo, incepand din anul 2010, in celalte mari orase ale Romaniei – Bucuresti, Cluj-Napoca, Brasov, Iasi si Constanta.

"Banatul este o regiune importanta pentru Raiffeisen Bank si de aceea ne bucuram ca am reusit sa deschidem aici un centru I’Velo, mai ales ca nu putini au fost timisorenii care ne-au intrebat despre bicicletele galbene", a declarat Nicola Carabenciov, director regional de retail al Raiffeisen Bank pentru regiunea Banat-Crisana.

“In Timisoara ciclistii sunt porniti cu forta in traficul rutier, dar avem si 60 de kilometri de piste pentru biciclete care se extind permanent. Exista multe proiecte noi. Foarte importanta este si cresterea numarului de utilizatori”, a declarat, pentru Green Report, viceprimarul municipiului Timisoara, Adrian Orza.

"Ne bucuram sa extindem proiectul I’Velo in Timisoara si sa punem la dispozitia cetatenilor din inima Banatului 100 de biciclete. Speram ca succesul inregistrat de I’Velo la Cluj, Brasov, Iasi, Constanta si Bucuresti sa fie confirmat si la Timisoara", a afirmat, pentru Green Report, Raluca Fiser, presedinte Green Revolution.

"Initiativa I’Velo se inscrie in demersurile noastre de a incuraja timisorenii sa foloseasca cat mai putin masina", a explicat viceprimarul Adrian Orza. Inaugurarea de ieri dimineata a fost urmata de un tur ciclist, avand ca punct de start Parcul Justitiei, unde se afla centrul de bike-sharing.

Primii utilizatori din Timisoara ai bicicletelor galbene I’Velo au salutat initiativa Raiffeisen Bank si Green Revolution, de a extinde programul in orasul lor: “Auzisem despre I’Velo si asteptam de mult ca proiectul sa ajunga la Timisoara”, “cei 15 lei pentru inchirierea pe o zi nu mi se par o suma mare, mai ales daca proiectul se dezvolta si in alte orase, pentru alti biciclisti”, au declarat tinerii.

Timisoara a facut eforturi semnificative, in ultimii ani, pentru incurajarea transportului nepoluant – de la orasul cu cei mai multi kilometri de piste pentru biciclisti dupa Bucuresti, pana la modernizarea transportului public.

Urmatorul punct inaugural al sezonului I’Velo 2012 este Brasovul, al carui centru de bike-sharing se deschide vineri, 13 aprilie, la ora 10.

6 milioane de kilometri parcursi in numai un an

In perioada 2010-2011, romanii au petrecut pe bicicletele I’Velo peste un milion de ore si au parcurs mai mult de 6 milioane de kilometri.

Prin utilizarea transportului ecologic, pe doua roti, in locul autovehiculelor, romanii au facut o economie de peste 800 de tone la dioxidul de carbon emis in atmosfera.

De asemenea, proiectul a creat 70 de locuri de munca, iar marca a avut 5 milioane vizualizari si 500 de aparitii in mass-media romanesti si internationale.

Bicicletele I’Velo au fost folosite de peste 2500 de persoane la 32 de evenimente (Noptile Institutelor, Galeriilor, Bibliotecilor, Bucharest Summer University, Peninsula, Best’fest, Recicloniada, Let’s do it Cluj, Cursa ratustelor Oradea etc).

Partenerii I’Velo

Programul I`Velo, initiat de Raiffeisen Bank si Green Revolution, se desfasoara sub inaltul patronaj al Ministerului Mediului si Padurilor, cu sprijinul primariilor din Bucuresti, Timisoara, Brasov, Iasi si Constanta, precum si al Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti.

Mihai Diac

Citeste si:

Debut cu soare pentru I’Velo 2012

Bucurestenii iau cu asalt bicicletele I’Velo

I’Velo in inima Banatului

Reteaua I’Velo asigura transportul ecologic

spot_img

Ultimele știri