Primul producator roman de cosmetice bio certificat pe baza unui standard national

De cate ori nu v-ati intrebat daca sapunul sau crema de fata bio pe care ati cheltuit o gramada de bani contine doar ingrediente naturale?

Daca in cazul produselor alimentare organice aveti o garantie, si anume faptul ca eticheta eco este avizata obligatoriu la nivel european, cosmeticele bio au doar certificare privata emisa de compania producatoare. Cu alte cuvinte, ”noi va spunem ca e natural si voi trebuie sa ne credeti pe cuvant”. Ceea ce majoritatea dintre noi o si facem, dat fiind ca e dificil sa verificam adevarul din spatele etichetei cu ingrediente in limba latina.

Austria are prima certificare nationala din lume

Lucurile incep sa se schimbe insa, iar cei care au dat startul sunt europenii. Primul standard de certificare la nivel national, menit sa controleze mai bine pretentiile producatorilor, a fost introdus din luna ianuarie, in Austria.

Printre primii producatori din sud-estul Europei care au obtinut aceasta certificare se numara si o mica firma de cosmetice naturale din Romania, care a lansat din toamna anului 2009 o linie de produse naturale, pe care le vinde on-line sub marca Soap Mill.

Doua din cele 5 game au obtinut certificarea in baza standardului national austriac, prin intermediul certificatorului Austria Bio Garantie. Este vorba de gama de creme, care contin 95% ingrediente organice (si 5% pulberi de plante), si cea de sapunuri lichide si geluri de dus, cu 80% ingrediente organice. Cremele sunt ambalate in jar-uri de sticla, la 50 de ml, iar preturile variaza de la 45 la 55 de lei.

Pasiunea, ingredientul principal

„E maximul de certificare pe care un producator de cosmetice o poate obtine. Nu am facut-o ratiuni de marketing. Toata lumea porneste de la ideea sa faca un business, insa daca nu pui pasiune nu vei reusi niciodata, sau doar pentru un timp foarte scurt”, explica Silvia Chindea, director executiv al companiei. Cum au ajuns sa obtina certificarea? „Am luat legatura cu un certificator din Romania. Ei ne-au explicat toti pasii care trebuie facuti. Ei verifica si tot ei dau certificarea”, ne-a explicat directorul companiei Das Foto Consulting.

Cu exceptia uleiului de floarea soarelui certificat, restul ingredientelor organice sunt importate, marturiseste Silvia Chindea, motivul principal fiind faptul ca foloseste o serie intreaga de uleiuri exotice, precum cele de shea, de cocos sau de masline, care nu sunt specifice zonei noastre. Pentru a-i ajuta pe clienti sa inteleaga mai bine ce cumpara, Silvia Chindea a decis sa traduca din latina in romana si engleza numele ingredientelor de pe eticheta.

Magazinul on-line n-a resimtit prea tare efectele crizei, dovada ca, in mai putin de doi ani, a ajuns la circa 500 de clienti individuali. Desi produsele sale se pot gasi si in diverse magazine sau centre de infrumusetare din Bucuresti, Silvia Chindea a refuzat deocamdata varianta deschiderii unui magazin, din cauza preturilor inca mari la chirii. 

Livia Cimpoeru
 

spot_img

Ultimele știri