Tarom reduce emisiile avioanelor Boeing

Tarom a inceput instalarea dispozitivelor de eficientizare a zborurilor (Winglet) pe avioanele Boeing. Scopul acestei initiative este reducerea consumului de combustibil si a costurilor companiei cu 650.000 de dolari anual.

„Instalarea a inceput pe 1 septembrie si va fi efectuata pe toate cele patru aparatele Boeing 737-700 pana la sfarsitul lunii, pe masura ce ele vor intra in hangar”, a explicat pentru Green Report Ioana Boca, purtator de cuvant Tarom.

Dispozitivele Winglet se monteaza la capatul aripilor, reducand rezistenta la inaintare si imbunatatind performantele aeronavelor. Ele reduc consumul de combustibil al aeronavelor cu pana la 3%, ceea ce inseamna o diminuare a nivelului de emisii poluante cu pana la 3 procente. In plus, avioanele echipate cu astfel de dispozitive au un impact fonic redus: la decolare, zgomotul este diminuat cu pana la 6,5%.

"Montarea dispozitivelor Winglet pe cele patru aeronave de tip Boeing 737-700 va aduce o reducere a consumului de combustibil de aproximativ 1.000 de tone metrice pe an, echivalentul unei economii de circa 650.000 de dolari. Cele patru avioane de acest tip din flota companiei zboara, in total, aproximativ 12.000 de ore pe an", se arata intr-un comunicat al Tarom.

Costul acestor dispozitive este confidential, dar purtatorul de cuvant al companiei a aratat ca suma va fi amortizata in aproximativ trei ani, in functie de pretul petrolului.

Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane Tarom mai detine alte trei aeronave de tip Boeing 737-800, echipate din fabricatie cu sistemul Winglet. Peste 3.000 de avioane Boeing din intreaga lume au fost echipate cu acest sistem, furnizat de compania Aviation Partners Boeing, care a adus dispozitivele si in Romania.

Potrivit legislatiei europene, de la 1 ianuarie 2012, toate companiile aeriene, europene sau nu, care opereaza in UE vor trebui sa-si plafoneze emisiile de CO2 la 97% din nivelul anual de referinta, calculat de la media anilor 2004-2006. Tarom se incadra in acest barem inainte de initierea acestui proiect. Ioana Boca a explicat ca initiativa face parte din strategia companiei de reducere a amprentei asupra mediului.

Toti operatorii aerieni care isi desfasoara activitatea in Romania vor fi obligati sa respecte noile regulamente UE incepand cu anul 2012:

WilKES AND MCHUGH (Statele Unite ale Americii)
WINGS AVTN NIGERIA (Nigeria)
WORLDWIDE FERRYING (Canada)
AIRCRAFT TRADERS (Belgia)
ARP 410 AIRLINES (Ucraina)
AVE.COM FZC (Emiratele Arabe Unite)
BLUE AIR TRANSPORT (Romania)
CARPATAIR (Romania)
DOLPHIN AIR (Emiratele Arabe Unite)
EMAIR (Turcia)
FIRAT HAVACILIK (Turcia)
JETRAN (Statele Unite ale Americii)
JETRAN AIR S.R.L. (Romania)
MIA (Liban)
PACTEC (Statele Unite ale Americii)
ROMANIAN CIVIL (Romania)
ROMAVIA ROMANIAN (Romania)
S CAMEROON (Camerun)
TAROM (Romania)

Foto: airlinersgallery.files.wordpress.com

spot_img

Ultimele știri