Transportul aerian si permisele de poluare

Masurile UE pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera din transportul aerian au provocat proteste in tarile terte, intrucat de la 1 ianuarie, toate companiile aeriene ce operează zboruri in UE (sau catre si de la aeroporturi UE) trebuie sa aiba permise de poluare in cadrul schemei de comercializare a certificatelor de emisii, potrivit paginii web a Parlamentului European.

Astfel, in momentul de fata, companiile trebuie sa aibă permise de poluare in cadrul schemei de comercializare a certificatelor de emisii. 85% din permise sunt gratuite, iar 15% trebuie cumparate, iar emiterea unei tone de CO2 costă aproximativ 4 euro.

Sanctiunile pentru emisiile neacoperite de permise sunt de 100 de euro pe tona de CO2 sau interdictia zborului in sau prin UE.

Coalitie non europeana

Noile reguli afecteaza 4.000 de companii aeriene din aproximativ 90 de state. Pana acum, doar 900 de companii au facut cereri pentru alocațiile gratuite.

SUA, China și Rusia s-au opus puternic regulilor UE, peste 20 de state semnand la Moscova, pe 22 februarie, o declaratie impotriva schemei de comercializare a certificatelor de emisii.

China interzice deja companiilor sale sa participe la aceasta schema.

Astfel, aceasta coalitie ameninta sa impuna taxe noi companiilor aeriene europene si cere abordarea emisiilor din sectorul aviatic în cadrul Organizatiei Internationale a Aviatiei Civile.

Sectorul aviatic, 3% din totalul emisiilor

Pe data 28 februarie, deputatii europeni de la comisia pentru transport vor pune Comisiei Europene întrebari despre ultimele dezvoltari în domeniul emisiilor provenite din transportul aerian.

Emisiile din sectorul aviatic reprezinta 3% din totalul de emisii in UE (de două ori mai mult decat în 1990) si se estimeaza ca acestea vor crește la 15% pana în 2050. UE limitează aceste emisii la 97% din media pe 2004-2006 in 2012 si 95% in anii urmatori (ceea ce inseamna 213, respectiv 208,5 milioane de tone de CO2).
 

spot_img

Ultimele știri