Un antreprenor roman duce managementul deseurilor online

iwmpDupă mai bine de 10 ani petrecuți în domeniul deșeurilor, timp în care a căutat diverse soluții care să-i simplifice activitatea, Cristian Pocol, Managing Director al DTM Waste Recycling, a reușit să dezvolte o aplicație online, i Waste Management Platform (iWMP), care generează automat toate documentele pentru logistica deseurilor solicitate de legislația în vigoare, realizează o gestiune electronică a acestora și elimină timpul necesar realizării formularelor și erorile aferente.

De unde a plecat ideea creării acestei aplicații?

Teoretic eu lucrez în domeniul ăsta din 2003 și toată activitatea pe tot ceea ce înseamnă managementul deșeuri, logistică, formularistică dată prin lege era făcută cu pixul, după care treptat s-a transformat în completarea unor formulare word sau excell, ceea ce e un lucru destul de dificil. Ideea a venit mai demult. Am încercat să rescriem niște funcții ale softurilor uzuale, word si excel, dar care tot nu au rezolvat complet problema și într-un final ne-am hotărât, cred că sunt doi ani, să creăm un sistem care să facă toată treaba de la cap la coadă. Astfel am început colaborarea cu cei de la compania Nextus Solutions, societate specializată în servicii IT . Mai multe detalii despre ei găsiți pe www.nextus.ro.

Tot ce ține de imagine, de domeniu web, toate acestea sunt create de noi de la zero. Inclusiv brandul iWMP este făcut de noi și vream să fie o unealtă care să fie folosită de toți cei care lucrează în domeniul deșeurilor. Totul este pe interent și este administrat de compania care a scris codul. Noi suntem proprietarii și discutăm aspecte legate de partea finaciară. Tot ceea ce ține de partea tehnică se ocupă ei. Mentenanță, costumizare inițială, costumizare anuală, customizare la cerere. Trebuie să subliniem că noi nu vindem aplicația, ci oferim un drept de utilizare. Putem să facem vânzarea aplicației în sine dar asta presupune niște costuri foarte mari în comparație cu costurile de utilizare.

De ce web base ?

Ne-am gândit să fie accesibilă din orice loc și de pe orice terminal care are acces la internet. Nu vrem să punem clientul într-o situație dificilă și în același timp să aibă informația în timp cât mai scurt.

Cât timp a durat dezvoltarea aplicației și care a fost investiția inițială?

Dezvoltarea aplicația în sine a durat aproximativ 6 luni, însă când am intrat în sistemul beta ne-am dat seama că sunt multe lucruri care trebuie rescrise și cred că avem mai bine de un an de când lucrăm la ea și sunt sigur că vom fi nevoiți să scotem și alte versiuni. Pentru că sistemul legislativ se actualizează permanent și, în al doilea rând, pentru că și noi, dar și ceilalți utilizatori, ne vom da seama că avem nevoie de funcții suplimentare la această aplicație.

Ce face aplicația în sine?

cristian pocol
Cristian Pocol, Managing Director al DTM Waste Recycling

Este un domeniu pe care utilizatorul poate să-și introducă tot ce înseamnă date de intentificare, contact, transpost și logistică deșeuri. Plecând de la aceste informații, el poate să-și genereze o ofertă de servicii în baza căreia poate să-și genereze contractul și apoi documentele de transport.

După aceasta la fiecare operațiune de transfer de deșeuri dintr-un loc în altul el va deschide o comandă, după care aplicația generează automat tot ceea ce înseamnă formulare de transport, memorează comanda și fiecare utilizator poate vizualiza statusul ei.

Mai avem în calcul în proiectul nostru de dezvoltare și alte funcții ale programului: versiunea de cod de bare, care va face introducerea datelor mult mai ușoară, posibilitatea ca fiecare operator să anunțe momentul în care a intrat în contact cu deșeul, și asta presupune ca inclusiv șoferul de camion să aibă o tabletă cu conexiune la internet să anunțe online, și astfel putem vedea unde sunt deșeurile.

Am început să promovăm varianta beta încă din 1 august. Am avut discuții concrete cu șase companii și customizam deja aplicația pentru societățile respective. Avantajele mari ale aplicației sunt date de ceea ce înseamnă timp de introducere date, completare formulare și arhivarea lor. Toate aceste se execută automat. Punem la dispozitei și un operator telefonic. Oricând se poate vedea un rezumat al activității desfășurate. Se poate renunța la tot ceea ce înseamnă hârtie.

Care sunt companiile țină?

Am făcut niște studii și am găsit 2.000 de societăți care desfășoară activități în domeniul deșeurilor în România. Această aplicație ar fi foarte utilă pentru o societate mică, până în 50 de angajați. Însă spre surprinderea noastră impactul nu a fost cel așteptat. Mult mai interesate au fost firmele mari și foarte mari.

Această aplicație poate intermedia mai ușor relațiile cu instituțiile statului?

Confrom legilatiei, fiecare operator e obligat să păstreze o evidență și să o rapoteze lunar sau trimestrial. Noi deja am construit aceste formulare de raport și printr-un simplu buton acestea apar în calculator. Şi rapoartele și formurale sunt scoase atât în format word și excell, dar și în format html, pdf și email.

Asociațiile colective de preluare a responsabilității pot folosi iWMP?

Această aplicație e gândită pentru toți operatorii din domeniu și pentru cei care generează deșeuri, cât și pentru cei care fac colectarea și transportarea lor, pentru societățile care se ocupă de eliminarea lor, dar și pentru o terță parte care asigură contactul între cei menționați aici.

Care este pasul următor?

Pasul imediat următor este crearea conturilor demo pentru toți cei care sunt interesați. Îi lăsăm să-și folosească contul demo, să vadă utilitatea acestei aplicații, după care vom negocia contractul de utilizare. Contractele le gândim pe o perioadă de minim trei ani pentru ca utilizatorii să nu-și pună problema că vor pierde informația, de exemplu. Nu vrem ca programul să devină inaccesibil din punct de veder finaciar. Cu cât sunt mai mulți utilizatori, cu atât mai repede vor apărea avantajele acestei aplicații.

spot_img

Ultimele știri