WRI: Companiile ar trebui să renunțe la strategiile care stimulează consumul

Elefantul din sala de ședințe”: iată metafora folosită de specialiști din cadrul organizației World Resources Institute pentru a descrie modelul economic prin care companiile încurajează consumul, în timp ce își asumă ținte de reducere a impactului asupra mediului.

wri consum consumerism lead

Consumul nereglementat nu mai este o opțiune pentru piețele de mâine”, avertizează experții WRI. Aceștia au analizat mai multe studii și au concluzionat într-un nou raport că modelul actual de afaceri trebuie să se schimbe.

În urmă cu 15 ani, subiectul schimbărilor climatice era „elefantul din sala de ședinte”. Astăzi, peste 200 de companii și-au asumat obiective de reducere a gazelor cu efect de seră. Toate însă ignoră un adevăr incontestabil: strategiile lor de marketing care încurajează consumul accelerează și încălzirea globală.

Populația lumii va ajunge la 9 miliarde până în 2050, iar clasa de mijloc se va mări cu 3 miliarde de persoane. Pe deasupra, așteptările consumatorilor vor continua să se crească, stimulate de trenduri precum cel al fast fashion. Expansiunea rapidă a piețelor de consum în următoarele decenii reprezintă, conform preconizărilor, motorul creșterii economice din sectorul privat.

Raportul avertizează asupra pericolului pe care îl creează hiper-consumul:

Problema este că sistemele naturale ale planetei și resursele limitate nu pot ține pasul. O continuare a modelului de afaceri actual ar conduce la un consum de trei ori mai mare decât cel actual, în condițiile în care multe dintre resursele planetei sunt deja supra-exploatate. Fără o schimbare a modelelor de business actuale, care asigură creșterea prin vânzarea de și mai multe bunuri către mai mulți oameni, impactul asupra mediului va genera riscuri și costuri din ce în ce mai mari pentru afaceri.

Experții WRI analizează în detaliu evoluția a trei tipuri de produse consumate: mașini, carne și haine. La final, vin și cu o serie de recomandări, toate axate în jurul ideii de a revoluționa consumul.

 

spot_img

Ultimele știri