Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

10 recomandari pentru transportul eco al alimentelor

Companiile din spatele celor mai mari branduri de alimente si bauturi de pe rafturile supermarketurilor din Marea Britanie au semnat un acord care prevede reducerea impactului asupra mediului, informeaza GreenBiz.

Aproximativ 40 de companii producatoare de alimente si bauturi au semnat Acordul pentru Transport Verde, intocmit de catre Federatia pentru Alimente si Bauturi din Marea Britanie (FDF). Companiile s-au obligat astfel sa foloseasca un tabel de 10 pasi in vederea reducerii impactului asupra mediului al transportului de marfuri.

Printre recomandarile tabelului se numara maximizarea incarcaturilor, reducerea numarului de calatorii si folosirea transportului feroviar. FDF sustine ca sistemul va ajuta companiile sa contribuie la tinta industriei de reducere a impactului asupra mediului al transportului cu 20% pana in 2012, in comparatie cu nivelurile din 2002.

„Cele 40 de companii care au aderat la acest sistem sunt primele, speram noi, dintre semnatarele acestui angajament care are ca scop implementarea unui sistem de transport mai prietenos cu mediul”, a aratat Iain Ferguson, presedinte FDF.

„Protejarea mediului si dezvoltarea unui sistem sustenabil de transport, in special in ceea ce priveste distributia, reprezinta un subiect de top si foarte important pentru noi, la Departamentul Transporturilor”, a subliniat si Ministrul Transportului din Marea Britanie, Jim Fitzpatrick.

Una dintre semnatarele conventiei este compania United Biscuits, care produce bicuitii McVities.

Compania deja a redus distanta parcursa de camioane cu peste 4.000 de milioane de kilometri pe an, in comparatie cu 2005 si se asteapta sa-si reduca amprenta de carbon cu aproximativ 4.700 tone de CO2 pana la sfarsitul lui 2008.

„Industria de mancare si bauturi poate realiza multe lucruri daca lucreaza ca un organism unitar si daca are o tinta comuna pentru transport verde, de aceea, compania noastra deja colaboreaza cu lantul de furnizori, cu producatorii si clientii”, a declarat David Fish, presedinte United Biscuits.

Companiile mai mici, ca producatorii Macsween si Edinburgh, au semnat la randul lor acordul.

„Echipa de management ia foarte in serios responsabilitatea fata de mediu a companiei si ne straduim sa imbunatatim performantele si sa depasim cererile minime de reducere a amprentei de carbon”, a aratat directorul James Macsween.

spot_img

Ultimele știri