Bruxellesul urmează trendul european. Circulația automobilelor, restricționată pe străzi

Guvernul belgian și-a lansat strategia  de ieșire din caratină, care a început în urmă cu șase săptămâni, potrivit Forbes. Însă marea întrebare este cum va arăta viața odată ce oamenii vor ieși din casele lor. Pentru locuitorii din centrul Bruxelles-ului, viața poate fi mult mai liniștită, iar aerul poate fi mult mai curat.

Imagine de Ji-Sun Yoo de la Pixabay

Pentru a facilita distanțarea socială, orașul va acorda prioritate pietonilor și bicicliștilor de pe șoseaua de centură a orașului. Ideea este de a limita aproape complet accesul mașinilor în centrul orașului. Șoferii vor avea nevoie de permise speciale pentru a demonstra că vehiculele lor au emisii reduse. În plus, autovehiculele care vor putea circuala vor avea o limită de viteză de 20 de kilometri pe oră.

Philippe Close, primarul orașului Bruxelles, spune că măsurile sunt concepute pentru a permite mai mult spațiu personal pentru pietoni, pasionații de jogging și bicicliști. Se preconizează că măsurile vor intra în vigoare într-o săptămână.

Cu toate acestea, Bois de la Cambre, parcul central al orașului, va rămâne închis circulației chiar și după terminarea blocajului.

De altfel, capitala Uniunii Europene urmează o tendință observată în apropae toate orașele importante din Europa. Milano urmează să transforme 35 de kilometri de străzi destinate autovehiculelo în zone pietonale și pentru bicicliști pentru a păstra scăderea incredibilă a poluării aerului observată în timpul carantinei.

În timpul carantinei, în Italia gradul de congestie al traficului a scăzut cu valori cuprinse între 30-75%. Dar cum  transportul public probabil va fi descurajat chiar și după ridicarea blocajelor, teama este că traficul ar putea reveni la valorile precedente sau chiar va crește. Autoritățile orașului speră ca cetațenii să prefere bicicletele în locul automobilelor personale.

De asemenea, Berlinul va lărgii benzile destinate bicicliștilor. Municipalitatea recomandă oamenilor să păstreze distanța de cel puțin 1,5 metri chiar dacă sunt pe bicicletă. Berlinul a înregistrat cu 40% mai puțin trafic pe drumurile sale ca urmare a blocării.

spot_img

Ultimele știri