172 de companii și state își vor reduce amprenta de carbon

Intenția lor este motivată de negocierile purtate anul acesta la nivel internațional, pe tema schimbărilor climatice, dar și de beneficiile economice pe care le au investițiile în tehnologii verzi.

09_30_cdp_climat_lead

În ultimele câteva luni, numeroase companii și state și-au anunțat intenția de a investi în reducerea amprentei de carbon. Cel mai probabil, au luat aceste decizii sub presiunea negocierilor din cadrul summit-ului ONU, desfășurat recent la New York, dar și a celor viitoare, din cadrul COP 21, care va avea loc în luna decembrie, la Paris.

Nu mai puțin de 172 de companii mari, state, regiuni și orașe din întreaga lume s-au angajat să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu între 80 și 100% sau să consume doar energie obținută din surse regenerabile. O arată un raport publicat luni de organizația Carbon Disclosure Program.

Printre companiile care și-au asumat recent ținte ambițioase se numără: Marks&SpencerNikeMicrosoft, Mars, Google, Siemens, P&G și GSK.

09_30_cdp_climat

Nici statele nu s-au lăsat mai prejos. SUA, China și Indonezia au anunțat și ele planuri de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Iată însă cele mai ambițioase state când vine vorba despre investiții în tehnologii verzi.

09_30_cdp_climat_orase

Ce determină companiile și statele să-și reducă emisiile

Conform raportului, principala sursă de reducere a emisiilor o reprezintă eficientizarea operațiunilor. Majoritatea încearcă să obțină o mai bună productivitate și să genereze astfel mai puține deșeuri.

Walmart, de exemplu, s-a angajat să emită, de-a lungul lanțului de producție, o cantitate de gaze cu efect de seră cu 20 de milioane de tone mai mică. Se pare că va reuși să-și îndeplinească obiectivul anul acesta.

Mike Duke, fost Președinte și CEO Walmart, explică beneficiile inițiativei:

Reducerea emisiilor de carbon pe toată durata de viață a produselor noastre presupune scăderi ale consumului de energie. Aceasta înseamnă că vom avea o eficiență energetică mai mare și vom economisi bani, întărind afacerea și devenind mai competitivi.

Competitivitatea este, într-adevăr, cel de-al doilea factor menționat de autorii raportului ca motiv pentru care companiile investesc în reducerea propriei amprente de carbon.

California, de exemplu, a avut doar de profitat din investițiile timpurii în tehnologii și politici verzi.  În prezent, aici există peste 40.000 de afaceri în domeniul energiei, printre care Tesla și Solar City. Acestea au creat împreună peste 431.000 de locuri de muncă.

De asemenea, North Rhine Westphalia, un oraș din Germania, a devenit cel mai mare furnizor de servicii și produse cu emisii reduse, la nivel național. Are un market share de 2%, venituri de 70 de miliarde de euro și 320.000 de angajați.

Alt motiv pentru care o companie își reduce emisiile este setul de valori pe care îl adoptă. Niciunui manager nu îi este ușor atunci când creșterea economică este în conflict cu viziunea sa despre afacere, însă, conform raportului, cei care își reduc amprenta de carbon nu se află în această situație.

Orașul Adelaide din sudul Australiei și-a propus să devină primul oraș cu emisii 0 din lume, ceea ce a atras dezvoltarea afacerilor din domeniul energiilor regenerabile.

spot_img

Ultimele știri