Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

200 de cai verzi de la Volvo

In prima jumatate a anului 2008, Volvo planuieste sa introduca pe piata europeana primele modele
V70 si S80, cu motor turbo FlexiFuel, in cinci cilindri, cu o capacitate de 2,5 litri si alimentare cu etanol.
Ambele modele vor fi disponibile si in varianta de 2 litri. "FlexiFuel are un potential considerabil si pentru modelele mai mari. Din acest motiv, noi intentionam sa extindem implementarea acestei tehnologii in anii urmatori. Este o miscare incurajata de extinderea pietei de biocombustibil in Europa", declara Lex Kerssemakers, senior vicepresedinte Brand, Business and Pro duct Strategy, Volvo Cars. Pe langa V70 si S80, si variantele Volvo C30, S40, si V50 vor fi echipate cu motoare FlexiFuel.

Etanolul e pretentios

Caracteristicile noului tip de motorizare au necesitat efectuarea catorva modificari pentru ca autoturismul sa aiba o compatibilitate perfecta cu modul de alimentare cu etanol. Mai exact, furtunurile pentru combustibil, valvele si garniturile au fost adaptate pentru a rezista etanolului, mai coroziv decat alti combustibili. Valvele au fost intarite si regandite astfel incat sa suporte o utilizare mai frecventa, intrucat alimentarea cu E85 se face mai des decat in cazul altor combustibili, dat fiind faptul ca E85 are un continut energetic mai scazut decat petrolul. Chiar si echipamentul software este calibrat pentru alimentarea cu E85. Sistemul de management cu care este dotat motorul simte automat tipul de amestec de combustibil din rezervor si optimizeaza procesul de combustie in functie de acesta. In aceste conditii, consumul de combustibil variaza de la 10,3 l/ 100 km (la modelul C30 1.8F) pana la 11.3 l/100 km (S80 2.0F, cifra preliminara).

Radiografie de piata

Cat de rapid va putea intra pe piata romaneasca un astfel de autoturism nu se stie inca. In Romania, piata bioautoturismelor nu este deocamdata consolidata, nu exista furnizori autohtoni de bioetanol si, in momentul de fata, daca ar exista, nu ar avea unde sa depoziteze, in conditii sigure, acest combustibil. In plus, romanii nu manifesta, in general, o grija extenuanta pentru mediu. Pornind de la aceste lipsuri, nu e dificil de inteles de ce importatorii auto nu se inghesuie sa aduca din strainatate masini cu bioetanol. "In Romania cred ca mai sunt foarte multe de facut inainte ca aceasta piata sa prinda contur si sa se dezvolte", a declarat Alexandru Florescu. El a precizat: "Industria transporturilor este unul dintre cei mai mari factori care contribuie la in calzirea globala, iar 12% din totalul emisiilor de dioxid de carbon patrunse in atmosfera sunt cau zate de autoturisme. Pentru a face cunoscute aceste lucruri si alternativele existente in scopul unei reduceri semnificative a poluarii este nevoie de o implicare mult mai reala si mai agresiva a institutiilor guvernamentale alaturi de producatori si alte organizatii nonguvernamentale. Toate aceste actiuni comune necesita
un cadru legislativ adecvat si masuri de incentivare. In Suedia, spre exemplu, exista scutiri de taxe si subventii care faciliteaza financiar dezvoltarea pietei bio. Aici, cota de piata a vanzarilor de automobile cu surse alternative de combustibili a ajuns la 15%-17%, fiind aproape dublata in ultimii ani comparativ
cu anii anteriori".

Romanul este tentat mai mult de ofertele de pret

Privind piata bio-automobilelor din dubla perspectiva a importatorului, dar si a clientului, Alexandru Florescu spune: "Nu as numi implicarea in aceasta piata bio ca fiind o afacere. Cu siguranta Volvo nu o priveste ca pe o afacere. Investitiile pe care trebuie sa le faci in acest domeniu depasesc cu mult eventualul profit pe care ai putea sa-l obtii din vanzarea produselor nepoluante". Pe de alta parte, Florescu recunoaste ca, deocamdata, "consumatorul roman este tentat de ofertele financiare speciale in detrimentul calitatii si grijii pentru mediu si viata. Este o etapa normala in ciclul de dezvoltare economica si sociala prin care trecem. Exista insa, mai ales in piata autoturismelor premium, si consumatori informati care apreciaza solutiile nepoluante". In ciuda tuturor obstacolelor, Florescu e de parere ca "sunt producatori si importatori care au inceput sa includa in oferta locala si autoturisme/motorizari bio, insa, fara un cadru prestabilit, aceste actiuni vor avea caracter temporar promotional, fara consecinte pozitive semnificative la nivelul consumatorului si aerului respirat. Speram intr-un efort mai mare din partea organismelor guvernamentale in sprijinul promovarii ofertei locale de autoturisme ecologice pe care Volvo, spre exemplu, le comercializeaza cu succes de mai bine de 10 ani".

Volvo – 85% reciclabil

Motorizarea bio nu reprezinta primul pas facut de compania Volvo in directia protectiei mediului. "Autoturismele Volvo sunt reciclabile in proportie de 85% si se spune ca datorita sistemelor interne de control al calitatii aerului, aerul respirat in interiorul unui Volvo este mai curat decat cel respirat in afara acestuia", a precizat Alexandru Florescu, Product Manager, EIT-Forum Auto, importator Volvo in Romania.

spot_img

Ultimele știri