74% dintre români refolosesc pungile de cumpărături

74% refolosesc pungile de cumpărături, arată un studiu realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.051 de respondenți din mediul urban.

74% dintre români refolosesc pungile de cumpărături

De asemenea, potrivit studiului, majoritatea românilor cumpără doar cantitatea de alimente de care au nevoie (72%) sau donează îmbrăcămintea, încălțămintea sau electronicele folosite (69%), ca mod de a-şi arăta responsabilitatea faţă de mediu.

În același timp, 64% dintre români au declarat că participă într-un fel sau altul la reciclare, iar 42% dintre ei susțin că înlocuiesc mașina sau transportul în comun cu bicicleta sau mersul pe jos de câte ori au ocazia.

Dintre românii care participă într-un fel sau altul la reciclare, 97% fac acest lucru acasă, iar 60%, la muncă.

[box type=”info” ]

Printre materialele care sunt cel mai des reciclate se regăsesc:

  • plasticul (91%)
  • hârtia (85%)
  • bateriile (82%)
  • sticla (74%)
  • becurile (64%)
  • aluminiul (61%)
  • uleiul (28%)
  • resturile menajere pentru compost (28%)
  • medicamentele (14%)

[/box]

Mai mult decât atât, 75% dintre români susțin că plănuiesc să recicleze în următorul an.

49% dintre români plănuiesc să înlocuiască mașina

Din punct de vedere al transportului,  49% dintre români plănuiesc să înlocuiască mașina sau mijloacele de transport în comun cu bicicleta şi cu mersul pe jos, atunci când este posibil.

În ceea ce privește categoriile de vârstă, mai puțini tineri (sub 35 de ani) plănuiesc să cumpere produse de la companiile care se implică în protejarea mediului (39% vs. 44% din total) și mai puțini dintre ei obișnuiesc să recicleze (54% vs. 64% din totalul populației) sau plănuiesc să facă acest lucru în următorul an (70% vs. 75%).

Totodată, 97% dintre români consideră că fiecare dintre noi ar trebui să fie responsabil pentru protejarea mediului, 68% consideră că această responsabilitate revine instituțiilor statului, iar 56%, mediului privat. Doar 46% susțin că este responsabilitatea ONG-urilor sau asociațiilor reprezentative.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.051 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani, din mediul urban din România.

spot_img

Ultimele știri