VIDEO a4Activism ne arat─â istoria vizual─â a posterului activist

in EcoLIFESTYLE, Interviuri 20 October 2017 73 Views

Au schimbat comportamente ╚Öi ├«nc─â mai schimb─â. I-au f─âcut pe oameni se vorbeasc─â despre ele, dar, mai ales, despre ce reprezint─â acestea. Au criticat o realitate a timpului respectiv ╚Öi au f─âcut leg─âtura dintre probleme universal valabile ╚Öi societatea civil─â. ├Än ultimii 150 de ani, posterele activiste ne-au semnalat, prin mesaje vizuale puternice, probleme precum schimb─ârile climatice, poluarea, conflictele armate sau inegalitatea social─â. ├Än speran╚Ťa c─â va fi un ajutor ╚Öi o surs─â de inspira╚Ťie, c├ó╚Ťiva oameni s-au g├óndit s─â fac─â un album de istorie vizual─â a posterului activist. I-au spus a4Activism. Pentru a ├«n╚Ťelege mai multe despre ce ├«nseamn─â asta, am stat de vorb─â cu Andrei ╚Öi Cristiana Bucureci, de la Agen╚Ťia Creionetica, autorii proiectului a4Activism.

a4activism

Lucrarea lui Banksy ├«n camapania ├«mpotriva desp─âduririlor, ÔÇ×Save or deleteÔÇŁ – Greenpeace

 

a4Activism este un proiect cultural al celor de la agen╚Ťia de crea╚Ťie Creionetica ╚Öi a fost co-finan╚Ťat de Fondul Cultural Na╚Ťional. Scopul proiectul este ÔÇ×s─â fie o punte dintre designeri ╚Öi activi╚ÖtiÔÇŁ, dup─â cum spune Cristiana Bucureci, managerul agen╚Ťiei de crea╚Ťie. Acesta a ├«nceput acum doi ani, odat─â cu Ziua Interna╚Ťional─â a ONG-urilor, pe 27 februarie.

ÔÇ×Ziua am s─ârb─âtorit-o acum doi ani la Serile ONG cu o mic─â prezentare despre istoria vizual─â a organiza╚Ťiilor societ─â╚Ťii civile. A fost o lec╚Ťie de istorieÔÇŁ, ├«╚Öi aminte╚Öte Cristiana.

ONG-i╚Ötilor le-a pl─âcut at├ót de mult, ├«nc├ót Cristiana ╚Öi Andrei s-au g├óndit s─â fac─â un proiect. Au urmat o expozi╚Ťie de afi╚Öe activiste ╚Öi un album. Proiectul r─âspundea unei nevoi, pentru c─â, spune Cristiana, din ce a observat la serile ONG, designerii ╚Öi activi╚Ötii nu ├«╚Öi cuno╚Öteau istoria.

Albumul cu istoria vizual─â a posterelor activiste a v─âzut tiparul dup─â ce Andrei, directorul artistic de la Creionetica, a stat aproape 5 luni s─â selecteze posterele.

Pentru a-╚Öi da seama cum s─â structureze albumul, cei de la agen╚Ťie au f─âcut un focus grup cu designeri ╚Öi oameni din societatea civil─â. L-au ├«mp─âr╚Ťit ├«n mai multe categorii: activism de mediu ╚Öi protec╚Ťia animalelor, drepturile omului, propaganda din cel de-al Doilea R─âzboi Mondial, conflicte politice sau migra╚Ťie.

├Än cadrul a4Activism, a existat ╚Öi un concurs de afi╚Öe ÔÇô Power to the Poster. Cele 20 de postere c├ó╚Ötig─âtoare au putut fi v─âzute la expozi╚Ťia de afi╚Öe activiste, care a avut loc ├«n luna septembrie. De asemenea, crea╚Ťiile celor care au c├ó╚Ötigat competi╚Ťia au fost selectate ╚Öi introduse ├«n albumul a4Activism. Totodat─â, proiectul a ├«nsemnat ╚Öi 3 workshop-uri, unde au participat oameni din societatea civil─â ╚Öi designeri. ├Än cadrul lor, participan╚Ťii au ├«nv─â╚Ťat despre brand, design grafic ╚Öi strategie pentru design. Workshop-urile au fost sus╚Ťinute de cei care au platforma de educa╚Ťie alternativ─â Artivist, de Asocia╚Ťia D`Avent ╚Öi de Dizain─âr.

 

Despre autor: Ana Racheleanu

Comentarii

comentarii