VIDEO a4Activism ne arată istoria vizuală a posterului activist

in EcoLIFESTYLE, Interviuri 20 October 201743 Views

Au schimbat comportamente și încă mai schimbă. I-au făcut pe oameni se vorbească despre ele, dar, mai ales, despre ce reprezintă acestea. Au criticat o realitate a timpului respectiv și au făcut legătura dintre probleme universal valabile și societatea civilă. În ultimii 150 de ani, posterele activiste ne-au semnalat, prin mesaje vizuale puternice, probleme precum schimbările climatice, poluarea, conflictele armate sau inegalitatea socială. În speranța că va fi un ajutor și o sursă de inspirație, câțiva oameni s-au gândit să facă un album de istorie vizuală a posterului activist. I-au spus a4Activism. Pentru a înțelege mai multe despre ce înseamnă asta, am stat de vorbă cu Andrei și Cristiana Bucureci, de la Agenția Creionetica, autorii proiectului a4Activism.

a4activism

Lucrarea lui Banksy în camapania împotriva despăduririlor, „Save or delete” – Greenpeace

 

a4Activism este un proiect cultural al celor de la agenția de creație Creionetica și a fost co-finanțat de Fondul Cultural Național. Scopul proiectul este „să fie o punte dintre designeri și activiști”, după cum spune Cristiana Bucureci, managerul agenției de creație. Acesta a început acum doi ani, odată cu Ziua Internațională a ONG-urilor, pe 27 februarie.

„Ziua am sărbătorit-o acum doi ani la Serile ONG cu o mică prezentare despre istoria vizuală a organizațiilor societății civile. A fost o lecție de istorie”, își amintește Cristiana.

ONG-iștilor le-a plăcut atât de mult, încât Cristiana și Andrei s-au gândit să facă un proiect. Au urmat o expoziție de afișe activiste și un album. Proiectul răspundea unei nevoi, pentru că, spune Cristiana, din ce a observat la serile ONG, designerii și activiștii nu își cunoșteau istoria.

Albumul cu istoria vizuală a posterelor activiste a văzut tiparul după ce Andrei, directorul artistic de la Creionetica, a stat aproape 5 luni să selecteze posterele.

Pentru a-și da seama cum să structureze albumul, cei de la agenție au făcut un focus grup cu designeri și oameni din societatea civilă. L-au împărțit în mai multe categorii: activism de mediu și protecția animalelor, drepturile omului, propaganda din cel de-al Doilea Război Mondial, conflicte politice sau migrație.

În cadrul a4Activism, a existat și un concurs de afișe – Power to the Poster. Cele 20 de postere câștigătoare au putut fi văzute la expoziția de afișe activiste, care a avut loc în luna septembrie. De asemenea, creațiile celor care au câștigat competiția au fost selectate și introduse în albumul a4Activism. Totodată, proiectul a însemnat și 3 workshop-uri, unde au participat oameni din societatea civilă și designeri. În cadrul lor, participanții au învățat despre brand, design grafic și strategie pentru design. Workshop-urile au fost susținute de cei care au platforma de educație alternativă Artivist, de Asociația D`Avent și de Dizainăr.

 

Despre autor: Ana Racheleanu

Comentarii

comentarii