ACEA: Reducerea cu 45% a emisiilor de CO2 pentru vehicule până în 2030 este nerealistă

in Business, Poluare, Transport 14 September 2018 47 Views

Asocia┼úia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a apreciat mar┼úi c─â ┼úintele mai stricte privind limitarea emisiilor de CO2 propuse de Parlamentul European sunt nerealiste, amenin┼ú├ónd locurile de munc─â din industria auto ┼či cre┼čterea economic─â.

Luni, Comisia de mediu din Parlamentul European a votat obiective mult mai ambi┼úioase: o reducere de 20% a emisiilor de CO2 p├ón─â ├«n 2025 ┼či de 45% p├ón─â ├«n 2030.

“Suntem foarte ├«ngrijora╚Ťi de direc╚Ťia adoptat─â de Comisia pentru mediu”, a declarat secretarul general al ACEA, Erik Jonnaert. “Nivelurile extrem de stricte de reducere adoptate sunt total nerealiste, deoarece ar necesita o schimbare masiv─â ╚Öi brusc─â a electromobilit─â╚Ťii. Condi╚Ťiile-cadru pentru o astfel de schimbare seismic─â nu sunt ├«n mod clar ├«n vigoare, iar consumatorii nu sunt gata s─â mearg─â pe deplin electric ├«n aceast─â etap─â”.

Comisia European─â┬ásus┼úine c─â a propus noi obiective pentru emisiile medii de CO2 pentru a se asigura c─â Uniunea European─â ├«┼či atinge ┼úintele de reducere a emisiilor asumate ├«n conformitate cu Acordul de la Paris ┼či de asemenea pentru a se asigura c─â industria auto european─â r─âm├óne competitiv─â.

ACEA transmite ├«ntr-un comunicat c─â┬ápozi╚Ťia Comisiei pentru mediu – comisia competent─â pentru acest dosar – nu este reprezentativ─â pentru ├«ntregul Parlament European. Aceasta contrasteaz─â foarte mult cu pozi╚Ťiile celorlalte comitete implicate (ITRE ╚Öi TRAN).

“Sper─âm c─â Parlamentul European va profita de aceast─â ocazie pentru a reexamina aceast─â propunere pentru a o alinia mai mult la realitate. A╚Ötept─âm votul din ╚Öedin╚Ťa plenar─â luna viitoare pentru a vedea ce direc╚Ťie va lua Parlamentul ├«n ansamblu pentru negocierile tripartite”, a declarat Jonnaert.

ACEA reprezint─â cei mai importan╚Ťi 15 produc─âtori de ma╚Öini, camioane ╚Öi autobuze din Europa: BMW Group, DAF Trucks, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Europa, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco, Jaguar Land Rover, Renault Group, Toyota Motor Europe, Grupul Volkswagen, Volvo Cars ╚Öi Volvo Group.

Comentarii

comentarii