Adevarul: Merkel apara industria auto

Scopul intalnirii la nivel inalt de la Bruxelles a fost acela de a negocia o tinta clara pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, in scopul de a contracara incalzirea globala. Germania a cerut insa conditii „speciale" pentru industria grea.

Presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, a precizat, inca de la deschiderea lucrarilor, ca exista multe chestiuni majore strans legate de problema incalzirii globale. „Pentru mine, cel mai important este sa se ajunga la un consens.

Vreau ca toata lumea sa admita ca problemele sunt legate intre ele – piata interna a energiei, securitatea rezervelor energetice si nevoia de gasire a unor surse stabile de energie – si influenteaza lupta impotriva incalzirii globale".

Merkel, ambasador al industriei auto

Sub presiunea patronatului din industria grea a Germaniei, cancelarul Angela Merkel a cerut participantilor un regim special pentru industriile strategice, care se afla in competitie acerba cu trusturile de profil din America sau Asia si nu pot face fata concurentei daca li se impun conditii drastice legate de mediu.

Discursul cancelarului german, care anul trecut a fost initiatorul politicii europene de impunere a unui set de masuri severe pentru reducerea emisiilor cu efect de sera, a surprins audienta. Olanda si Marea Britanie s-au opus concesiilor, in principiu.

Franta, Cehia si Austria au sprijinit insa propunerea germana. Au urmat dezbateri si argumente concrete, despre pierderile pe care le-ar avea industria de automobile europeana, iar la finalul intalnirii premierul britanic, Gordon Brown, si Angela Merkel au gasit un numitor comun.

Pana la sfarsitul anului vom avea legea

Rezultatul intalnirii da o sansa de supravietuire producatorilor de masini puternice, care au consum mare de combustibil si, desigur, polueaza mai mult. "Reducerea emisiilor nu e o problema separata de celelalte preocupari ale conducerii europene.

Cand incercam sa promovam energiile din surse regenerabile contribuim si la ideea gasirii unei surse sigure de energie si, evident, la cea a luptei impotriva emisiilor de sera si a incalzirii globale", a precizat, la finalul intalnirii, presedintele Comisiei Europene.

Chiar daca masinile puternice vor putea polua in continuare mai mult decat celelalte, conducatorii lor vor plati taxe mai mari. Se vor emite „permise de poluare" pentru anumite industrii, chiar si dupa anul 2013, dar taxele de poluare vor creste treptat, astfel incat producatorii de masini sa fie obligati sa promoveze noi modele, mai putin poluante.

Pentru mai multe informatii viziteaza Adevarul

spot_img

Ultimele știri