Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Adevarul: Sanctiuni dure pentru braconaj

Masurile europene impotriva pescuitului ilegal se vor aplica si in Romania, desi conditiile tehnice actuale sunt improprii. Penalitatile pentru pescuitul ilegal se inaspresc. Comisia Europeana considera ca sistemul actual este ineficient si propune un nou regulament.

Pescuitul ilegal nu prea le da de furca autoritatilor, deoarece dupa cum declara Adrian Ionascu, purtatorul de cuvant al Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura (ANPA), sunt destul de greu de depistat cei care fac acest lucru. In apele teritoriale autohtone nu sunt active decat sapte nave romanesti, vechi de zeci de ani.

Acestea nu depasesc 15 metri lungime si nu se avanta prea departe de tarm. “In afara de navele particulare romanesti, numai turcii ar mai putea sa pescuiasca ilegal, de regula calcan, in apele noastre.

Cat despre noile dispozitii, la nivel european, avand in vedere ca noi nu avem nave de pescuit oceanic, nu ne vor afecta simtitor. Aceste prevederi vizeaza in special statele UE care au flote de pescuit oceanic si o puternica traditie in acest sector”, a declarat, pentru “Adevarul”, Adrian Ionascu.

Braconajul este amendat in Romania in baza Legii pescuitului, care urmeaza sa fie revizuita prin introducerea unei ordonante de urgenta, ce va ingloba si noile modificari legislative propuse recent, la Bruxelles, de catre Comisia Europeana.

Puncte de penalizare ca in Codul Rutier

Sanctiunile, la nivel european, pentru pescuitul ilegal se inaspresc. Comisia Europeana considera ca sistemul actual este ineficient si costisitor si propune un nou regulament pe baza de puncte de penalizare, similar Codului Rutier.

Proiectul de la Bruxelles are ca scop reducerea braconajului, care pericliteaza sau chiar duce la disparitia unor specii de pesti.

Noua Lege europeana

Toate statele membre UE vor avea obligatia sa monitorizeze criteriile de administrare a flotelor, capacitatea de pescuit, puterea si numarul motoarelor.

In plus, fiecare stat comunitar are datoria sa verifice intregul lant de productie, din momentul debarcarii pana la comercializarea produselor piscicole.

spot_img

Ultimele știri