Plasti Prix, proiectul în care 23 de agenții de publicitate și PR au colectat plastic

in EcoLIFESTYLE, Poluare 7 December 2019 93 Views

23 de agenții de publicitate si PR din București au colectat aproape 100 de kilograme de plastic în perioada septembrie-noiembrie 2019, în cadrul proiectului Plasti Prix, pentru a crește conștientizarea față de colectarea selectiva si reciclarea plasticului.

Proiectul a avut în centru o pubelă specială, decorată de ilustratorul Sebastian Pren și alintată de publicitari „la più bella pubela”, care a fost transmisă printr-o leapșă de la o agenție la alta. Pubela a petrecut câteva zile la fiecare dintre agențiile participante, toți membrii organizațiilor fiind încurajați să colecteze plasticul utilizat pe parcursul acestor zile. Plasticul a fost ridicat ulterior de GreenPoint Management.

Cele 23 de agenții care și-au dat leapșa Plasti Prix sunt: Propaganda, Graffiti PR, Kubis Interactive, Jazz Communication, Mercury360, Rusu+Bortun, DaescuBortunOlteanu, Friends \ TBWA, Geometry Global & Fractal Communications, LoweGroup: Golin, MullenLowe Profero Bucharest, MullenLowe Romania & Initiative Romania, Publicis Romania, Infinit Solutions, Mainstage The Agency, pastel, WOPA & The Public Advisors, WebDigital, Sunday Morning si GMP+Webstyler.

Proiectul, destinat industriilor creative și creat de The Institute și Lidl România, își propune ca trofeele acordate la cele mai importante evenimente ale industriei marcom, dar și de design, din 2020 să fie realizate din plastic reciclat. Până în prezent, s-au alăturat acestui obiectiv festivaluri și evenimente precum Internetics, Gala Societății Civile, RDW Awards, Webstock, Biz PR Awards, Premiile Top 3 ADC și Bursa Binelui, iar lista rămâne deschisă.

Proiectul Plasti Prix a urmărit să atragă atenția asupra efectului dăunător pe care plasticul îl are asupra mediului înconjurător, să ofere informații despre condițiile în care acesta poate fi reciclat și să-i încurajeze pe cei din industriile creative și nu numai să-și formeze un obicei din colectarea selectivă a plasticului.

„În România, conform Eurostat, din 272 de kilograme de deșeuri menajere generate într-un an de un român, doar 3% se reciclează. În aceste condiții, România riscă să nu atingă obiectivul pentru 2020 de a avea o rată de 50% de reciclare a deșeurilor municipale (care include plasticul, sticla, hârtia și metalul)”, reamintesc cei de la proiectul Plasti Prix.

Despre autor: Oana Racheleanu

Atunci când aproape toată lumea spune „Nu se poate!”, există totuși câțiva oameni care spun „Hai să găsim o soluție!”. Pe ei îi caută Oana Racheleanu, despre ei îi place să scrie.

Comentarii

comentarii