Amprenta sociala a companiei vazuta de Green Business Index

in Green Business Index, Studii 19 July 2013 337 Views

Reputatia unei organizatii este ca un fel de amprenta sociala si depinde de stakeholderi, fiind atribuita de acestia, in functie de asteptarile pe care le au de la respectiva organizatie.

Studiul ÔÇŁReputatia corporatista: perspective asupra masurarii si gestionarii unui risc majorÔÇŁ al Institutului de Management Contabil Autorizat evidentiaza, printre altele, reactiile pe care le au stakeholderii c├ónd asteptarile le sunt inselate. Acestea variaza de la dezamagire, la surprindere, la preocupare, la dezgust si in final la soc, in functie de gradul de pierdere a increderii stakeholderilor si automat de stirbire a reputatiei.

In sectorul privat, reputatia este vitala pentru atragerea si mentinerea interesului investitorilor; scaderea reputatiei reduce valoarea pe piata. Pentru a pastra calitatea reputatiei este necesar un management adecvat al acesteia, care include transparenta in comunicare, rezolvarea problemelor produse de interpretarea gresita a informatiilor emise, transmiterea consecventa a informatiilor si prevenirea conflictelor morale care ar putea submina construirea si pastrarea unei bune reputatii. Pe scurt, stakeholderii au nevoie sa fie informati periodic astfel incât sa se evite bresele in comunicare, iar cresterea transparentei este o modalitate eficienta de a imbunatati reputatia si de recastiga increderea.

Guy Jubb, presedinte al Governance & Stewardship Standard Life Investments Ltd, a remarcat faptul ca reputatia corporativa insumeaza imaginea si valorile unei companii si astfel este intim legata de conceptul de responsabilitate corporativa.

Green Business Index 2013 premiaza responsabilitatea fata de mediu a companilor din Romania! Inscrie-ti gratuit compania pana la 31 iulie.

Comentarii

comentarii