Arctic face apel către producătorii de electronice și electrocasnice pentru a reduce consumul de plastic

in Business, Companii, Impact 19 September 2019 58 Views

Arçelik, grup ce deține, printre altele, brandurile Arctic, Beko și Grundig, face apel către toată industria producătoare de electronice și electrocasnice pentru un parteneriat care să conducă spre adoptarea unor tehnologii sustenabile prin care să adreseze unele dintre cele mai mari probleme cu care umanitatea se confruntă în ceea ce privește mediul înconjurător.

Arçelik și-a luat angajamentul de a pune la dispoziția competitorilor tehnologia de filtrare a microfibrelor.

Compania a dezvoltat de curând prima mașină de spălat din lume prevăzută cu un sistem de filtrare a microfibrelor sintetice, ce urmează să fie disponibilă pe piață începând cu anul 2020. Această nouă inovație a venit în contextul în care fiecare ciclu de spălare a rufelor generează peste un milion de microfibre ce sunt eliberate prin sistemele de scurgere și ajung ulterior în oceanele planetei. Mai apoi, microfibrele sunt înghițite de pești și alte vietăți marine, ca în final să ajungă pe mesele noastre. Această nouă tehnologie va bloca 90% din microfibre să ajungă în sursele de apă, printr-un instrument de filtrare.

Hakan Bulgurlu, CEO-ul Arçelik, a făcut apel către o industrie mai unită prin colaborare și pregătită să-și împărtășească tehnologiile de ultimă generație pentru un viitor mai bun. Bulgurlu a afirmat că umanitatea se confruntă cu o criză globală, intrând în etapa în care distrugem mediul mai rapid decât acesta se poate regenera.

“Suntem o companie globală, cu produse și servicii în 146 de țări, și ne-am asumat misiunea de a face tot ce ne stă în putință pentru a produce și pentru a inspira schimbarea. Ca umanitate, timpul se scurge împotriva noastră în această luptă împotriva dezastrelor climaterice. De aceea, credem că industria noastră poate conduce schimbarea și privim acest lucru ca pe o oportunitate esențială, pe care trebuie să o abordăm”, a declarat Hakan Bulgurlu.

Bulgurlu susține faptul că utilizatorii nu doar caută produsele care se adresează direct acestor probleme de mediu, ci sunt dispuși să plătească mai mult pentru ele.

Cuva pentru mașina de spălat, din plastic reciclat
Compania a dezvoltat o cuvă pentru mașinile de spălat ce este fabricată din sticle de plastic reciclate. Un total de 25 de milioane de sticle de plastic (250 de tone) au fost reciclate și transformate în astfel de cuve. Acest lucru a condus către reducerea consumului energetic cu 5,7 milioane de kWh și a redus emisiile de CO2 cu 885 de tone. Acest produs inovator este deja disponibil publicului larg.

Frigiderul Bio
Frigiderul Bio este o altă inovație a companiei și este fabricat cu materiale plastice bio, material de izolație poliuretanică bio și compozit bio fabricat din reziduuri alimentare. Prin creșterea rezistenței materialelor extrase din soia, coajă de ou sau porumb, amprenta de carbon a acestui bioplastic este cu 80% mai mică decât în cazul materialelor plastice convenționale utilizate astăzi.

Plase de pescuit reciclate
Eforturile susținute ale Arçelik sunt îndreptate și către reducerea poluării marine, prin reciclarea plaselor de pescuit. Anual, 640.000 de tone de plase de pescuit și gută se pierd. Aceste echipamente rămân în oceane și mări, iar în multe dintre cazuri păstrează captive animalele marine. Prin reutilizare acestor plase vechi, împreună cu fibre textile reziduale, Arçelik creează un compozit pe bază de nailon. Este un material cu rezistență mecanică și termică ridicată, care este utilizat în confecționarea pieselor pentru cuptoare. Până la sfârșitul anului 2018, 65 de tone din aceste deșeuri au fost recuperate și reutilizare, iar scopul este de a extinde inițiativa. Produsele care conțin plase de pescuit reciclate sunt deja pe piață.

Frigiderul Solar
Alături de acestea, Arçelik și-a concentrat eforturile departamentului R&D în jurul convingerii ferme că tehnologia ar trebui să fie disponibilă tuturor, astfel anunțând noul Frigider Solar. Acest nou produs se adresează crizelor de curent pe care multe țări încă le au. Frigiderul off-grid funcționează cu energie solară. Alimentat cu DC (curent continuu) în loc de AC (curent alternativ), are o amprentă de carbon mai mică și eficiență mai mare decât frigiderele convenționale. Trecerea de la curent alternativ la curent continuu ar putea însemna costuri energetice mai scăzute, eficiență energetică mai mare și risipă alimentară redusă. Produsul va fi gata pentru producție în serie la începutul anului viitor.

Fondat în 1955, Arçelik este unul dintre principalii jucători din industria de electronice și electrocasnice. Compania este prezentă în 146 de țări, are 30.000 de angajați, 23 de unități de producție în 9 țări (Turcia, România, Rusia, China, Africa de Sud, Thailanda, Pakistan, India și Bangladesh) și 35 de companii și vânzări în întreaga lume.

Compania deține 12 branduri (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Dawlance, Voltas Beko, Altus) și este listată la Bursa de Valori din Istanbul.

Comentarii

comentarii